Dnia 18 listopada Włóczykije wyruszyli na kolejną wyprawę – tym razem do Olkusza. Długa podróż autokarem, a także wczesna pobudka nie zniechęciła nas na kolejną przygodę. Temperatura również nam nie sprzyjała, czasami się zdawało, że mocno zmarzniemy, ale wszyscy wróciliśmy w jednym kawałku;)
Kiedy dojechaliśmy, udaliśmy się do Olkuskich podziemi, gdzie w piwnicach XIV wiecznego ratusza rozpoczęliśmy zwiedzanie.
W nowocześnie przystosowanych salach, wysłuchaliśmy historii Olkusza, nazywanego Srebrnym Miastem, ponieważ dawniej wydobywano w tym mieście srebro i ołów. W 2 części podziemi oglądaliśmy makiety dawnych olkuskich kopalni, testowaliśmy maszyny górnicze, widzieliśmy lochy, a także kapliczkę zrobioną całą ze srebrnych kuli. Następnym punktem podróży był zamek Rabsztyn. Zwiedziliśmy go z panią przewodnik, która opowiedziała nam o historii tego miejsca. Zobaczyliśmy wieżę, wykute bardzo dawno miecze, no i oczywiście widoki. Z najwyższej wieży widać było osiedle składające się z niebieskich domów zbudowanych w latach 80′. W słoneczne dni możemy tam zobaczyć pozostałe zamki z szlaku Orlich gniazd. Zmarznięci wróciliśmy do kawiarni, gdzie odbył się zorganizowany przez panią Koczyk i panią Eweliną Pawłowską konkurs wiedzy
o zamkach. Niestety zwycięzcą nie mógł zostać każdy. Zostało wyłonionych 5 laureatów z najwyższymi wynikami, którzy otrzymali drobne upominki.
Niestety pogoda nie pozwoliła nam skorzystać w pełni z całego planu podróży, ale mamy nadzieje tam jeszcze wrócić:)
To co widzimy się na następnej wyprawie?
Hania z 5cidok na okolicę oraz fontanna w środku tężni z efektami świetlnymi i dźwiękowymi.