Projekty i programy edukacyjne
„Skarbnica wiedzy - wspólnie odkrywamy talenty”
„Skarbnica wiedzy - wspólnie odkrywamy talenty”
realizowanego przez Zamawiającego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, Działanie 11.1 Ograniczenie przedwczesnego kończenia nauki szkolnej oraz zapewnienie równego dostępu do dobrej jakości edukacji elementarnej, kształcenia podstawowego i średniego, Poddziałanie 11.1.4 Poprawa efektywności kształcenia ogólnego
zaprasza do złożenia oferty cenowej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Organizacja jedniodniowych wyjazdów edukacyjnych dla uczniów i uzcennic uczestnizcących w projekcie „Skarbnica wiedzy - wspólnie odkrywamy talenty”
Umowa o świadczenie usługi turystycznej – organizacji wyjazdów edukacyjnych w ramach projektu „Skarbnica wiedzy - wspólnie odkrywamy talenty” : ZAPYTANIE OFERTOWE - „Organizacja jedniodniowych wyjazdów edukacyjnych dla uczniów i uzcennic uczestnizcących w projekcie „Skarbnica wiedzy - wspólnie odkrywamy talenty” : |
ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ ORAZ KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY(MATEMATYCZNO –PRZYRODNICZYCH, TIK, JĘZYKOWYCH)
ORAZ POSTAW/UMIEJĘTNOŚCI
(KREATYWNOŚCI, INNOWACYJNOŚCI ORAZ PRACY ZESPOŁOWEJ)
Z analizy wyników edukacyjnych widać, że szkoła osiąga wysokie wyniki nauczania. W pracy z dzieckiem zdolnym konieczne jest indywidualne podejście, oparte na indywidualizacji celów, metod, form, treści kształcenia i dostosowywanie ich do prawidłowo rozpoznanych potrzeb. W dotychczas prowadzonej pracy nasi uczniowie i uczennice chętnie podejmują działania w obrębie zajęć dodatkowych,
Koło ,,Webmasterzy zdobywają świat” to rodzaj zajęć komputerowych, który pomoże pobudzać aktywność uczniów w celu samodzielnego zdobywania wiedzy i pokazywania własnych umiejętności na zewnątrz. Program „Webmasterzy zdobywają świat” jest przeznaczony dla uczniów uzdolnionych i zainteresowanych nie tylko informatyką. Uczniowie i uczennice biorący udział w zajęciach nauczą się opracowywać dokumenty z wykorzystaniem zaawansowanych funkcji różnych edytorów i aplikacji, posługiwać się TIK w uczeniu się i rozwiązywaniu zadań.
Zajęcia Koło ,,Młodego Einsteina” to kółko matematyczne, które stwarza uczniom warunki rozwoju i doskonalenia swoich umiejętności oraz rozwijania zdolności oraz zainteresowań matematycznych. Praca w małych grupach dzieci o zbliżonych zainteresowaniach, dyskretne kierowanie przez nauczyciela rozwojem ucznia przynosi wiele korzyści: uczniowie są zainteresowani przedmiotem, uczą się chętniej a na lekcjach są efektywniejsi.
Zajęcia Koła Młodego Naukowca mają służyć przede wszystkim pracy z uczniem szczególnie zainteresowanym tematyką przyrodniczą. Dlatego proponuje się uczniom i uczennicom w ramach koła Młodego Naukowca - zajęcia o charakterze badawczym, ćwiczeniowym dające namiastkę pracy przyrodnika-naukowca.
Zajęcia,,Koło młodego odkrywcy” dla uczniów i uczennic klas edukacji wczesnoszkolnej, kółko rozwijające zainteresowania wiedzę i umiejętności matematyczno - przyrodnicze.
,,Kółko języka angielskiego dla klas edukacji wczesnoszkolnej – I love English”
Wielu uczniów i uczennic z łatwością przyswaja sobie treści na lekcjach języka angielskiego, są bardziej dociekliwi, pytają o nowe słownictwo a nawet zagadnienia kulturowe. Warto wykorzystać tę naturalną ciekawość świata i chęć do nauki pamiętając o zabawowej formie pracy.
Kółko języka angielskiego dla klas IV-VIII DON’T DISTURB US!!! ENGLISH IN PROGRESS!!!
Uczniom i uczennicom klas IV-VII nauka języka angielskiego pozwoli w przyszłości na umiejętne korzystanie ze światowego przepływu informacji. My skupimy się głównie na Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.Program zajęć pozalekcyjnych umożliwi uczniom usystematyzowanie wiedzy i umiejętności z języka angielskiego, poznanie innej kultury i problemów nurtujących świat, nauczy tolerancji i wzbogaci ogólną wiedzę o świecie.
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ORAZ STYMULUJĄCE ROZWÓJ POZNAWCZY UCZNIÓW
Działalność edukacyjna Zespołu Szkolno –Przedszkolnego nr 4 opiera się również na wspieraniu uczniów i uczennic i stymulowaniu rozwoju uczniów, ze względu na potrzeby środowiska lokalnego oraz rodziców naszych uczniów i uczennic chcemy poszerzyć ofertę o kolejne zajęcia specjalistyczne.
Zajęcia Biofeedback - poprawiaj pamięć i motorykę ciała, zwiększaj koncentrację uwagi, polepszają samopoczucie i wiarę we własne możliwości. Celem treningu Biofeedback jest poprawa funkcjonowania dziecka poprzez polepszenie czynności bioelektrycznej mózgu wraz
z ukierunkowaniem i wzmocnieniem koncentracji uwagi oraz hamowaniem stanów nadmiernego pobudzenia zajęcia.
Zajęcia kmpensacyjne .Celem nadrzędnym zajęć kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniów i uczennic.
Zajęcia–,, Arteterapia” .Uczniowie i uczennice, uczęszczający na te zajęcia będą radzili sobie z własnymi emocjami. Dzieła sztuki wytwarzane przez uczniów i uczennice na tych zajęciach będą wyrazem ich potrzeb, poglądów, zainteresowań, myśli, odczuć . Będą rozwijać ich wyobraźnię i estetykę.
Zajęcia - ,,Uczę się wybierać” . Zajęcia te przewidują spotkania dla uczniów i uczennic danego poziomu edukacyjnego, na które składać się będą odpowiednio dobrane gry, zabawy i ćwiczenia. Ukierunkowane będą na zmniejszenie poziomu, nadpobudliwości i zahamowań.
Zajęcia „Zabawa w teatr”. Budowanie zaufania w kontakcie z innymi, rozwiązywanie konfliktów, przełamywanie własnych oporów i niepokojów, zwiększanie wzajemnej otwartości, słuchanie i rozmawianie to niektóre z podstawnych umiejętności, jakie możemy nabyć lub rozwinąć podczas spotkań z grupą. Pomogą im one w lepszym funkcjonowaniu w szkole, rodzinie i grupie rówieśniczej.
Zajęcia specjalistyczne ukierunkowane na korygowanie wad postawy . Nadrzędnym celem prowadzonych zajęć jest nie tylko niwelowanie wad już powstałych ale również podejmowanie działań profilaktycznych .
Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze mają na celu wyrównywanie braków edukacyjnych .Zajęcia będą dostosowane do możliwości uczniów mających trudności w nauce matematyki, podstawową formą pracy będzie praca indywidualna z uczniem, zaś metodą – ćwiczenia praktyczne.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
PLAN ZAJĘĆ
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE ORAZ STYMULUJĄCE ROZWÓJ POZNAWCZY UCZNIÓW
Dla uczniów i uczennic klasy I edukacji wczesnoszkolnej:
LP |
ZAJĘCIE |
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY |
SALA |
GODZ: DZIEŃ |
1 |
,,Arteterapia |
M.Łodo |
gab.ped. |
Wtorek: 11:40-12:25 |
2 |
,,Zabawa w teatr” |
A.Syrica |
świetlica |
Wtorek |
3 |
Zjęcia korekcyjno-kompensacyjne |
M.Łodo |
gab.ped. |
Wtorek |
4 |
Zajęcia specjalistyczne ukierunkowane na korygowanie wad postawy |
K.Kukiełka |
sala korek:7 |
Czwartek 12:45-13:30 |
Dla uczniów i uczennic klas IV-VIII
LP |
ZAJĘCIE |
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY |
SALA |
GODZ: DZIEŃ |
1 |
,,Arteterapia” |
M.Łodo |
gab.ped. |
Poniedziałek |
2 |
Zjęciawyrównawcze z matematyki |
K.Zugaj |
Sala:27 |
Poniedziałek |
3 |
,,Uczę się wybierać” |
M.Łodo |
gab.ped. |
Czwartek 8:55-9:40 |
ROZWIJANIE UZDOLNIEŃ ORAZ KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH
NIEZBĘDNYCH NA RYNKU PRACY(MATEMATYCZNO –PRZYRODNICZYCH, TIK, JĘZYKOWYCH)
ORAZ POSTAW/UMIEJĘTNOŚCI(KREATYWNOŚCI, INNOWACYJNOŚCI ORAZ PRACY ZESPOŁOWEJ)
Dla uczniów i uczennic klasy I edukacji wczesnoszkolnej:
LP |
ZAJĘCIE |
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY |
SALA |
GODZ: DZIEŃ |
1 |
Kółko Młodego Odkrywcy” |
A.Syrica |
zaplecze sala:11 |
Czwartek: 8:00-8:45 |
2 |
,,Kółko języka angielskiego,, I love English” |
M.Bartocha |
zap.11 |
Piątek |
Dla uczniów i uczennic klas IV-VIII
LP |
ZAJĘCIE |
NAUCZYCIEL PROWADZĄCY |
SALA |
GODZ: DZIEŃ |
1 |
Koło języka angielskiego ,, DON’T DISTURB US!!! ENGLISH IN PROGRESS!!! ” |
P.Siudmak-Ola |
zap.22 sala 22 |
Czwartek |
2 |
Koło- ,,Webmasterzy zdobywają świat”. |
E.Zakrzewska |
sala 14 |
Wtorek |
4 |
Koło ,,Młodego naukowca „ |
B.Ozga |
sala 25 |
Wtorek |
5 |
Koło ,,Młodego Einsteina” |
K.Zugaj |
sala 12 |
Poniedziałek |
Fotoreportaż: Zobacz