KLASA 5
UWAGA!
Prace wysyłane do nauczycieli e-mailem
powinny zawierać w temacie wiadomości:
klasę, nazwę przedmiotu,
imię i nazwisko ucznia, tytuł pracy
|
ZADANIA 30.03-3.IV |
|
Język polski |
Poniedziałek i wtorek
Proszę o dokładne zapoznanie się z treściami na slajdach, wykonywanie zawartych na nich poleceń.
Do zeszytu wpisujemy temat lekcji oraz zaznaczone na slajdach treści (zeszyt).
Zadanie domowe - zdjęcie proszę przesłać na adres:
Klasa V A i V C
polonistka39@op.pl
Klasa V B I V D
asjezykpolski@gmail.com
Środa, czwartek i piątek
Proszę o dokładne zapoznanie się z treściami na slajdach, wykonywanie zawartych na nich poleceń.
Do zeszytu wpisujemy temat lekcji oraz zaznaczone na slajdach treści (zeszyt). Można je wydrukować i schować do skoroszytu – teczki.
Zadanie domowe ( najlepiej tekst napisany w wordzie, jeśli zdjęcie to proszę, aby było wyraźne) proszę przesłać na adres:
Klasa V A i V C
polonistka39@op.pl
Klasa V B i V D
asjezykpolski@gmail.com
|
Język angielski |
KLASA 5A gr 2
środa 01.04
- podręcznik - str. 89 proszę wpisać do zeszytu nowe słownictwo z lekcji 6.2, na str. 82 proszę przeczytać dialog (jeżeli dziecko zarejestrowało się na edesk.pearso.pl, to można posłuchać), do zeszytu proszę przepisać tabelkę Get Grammar (str. 83) z czasem przeszłym Past Simple – zdania twierdzące – czasowniki regularne (na edesk można zobaczyć filmik z chomiczkiem Hammy), w zeszycie zrobić zad. 6str. 83 (uzupełnić historyjkę Harrego czasem przeszłym podanych czasowników w nawiasach), 7str. 83 (uzupełnić kartkę z pamiętnika Amy czasownikami z zielonej ramki w czasie przeszłym).
czwartek 02.04
- podręcznik - str. 89 proszę wpisać do zeszytu nowe słownictwo z lekcji 6.3, na str. 84 proszę przeczytać dialog (jeżeli dziecko zarejestrowało się na edesk.pearso.pl, to można posłuchać), do zeszytu proszę przepisać tabelkę Get Grammar (str.85) z czasem przeszłym Past Simple – zdania twierdzące – czasowniki nieregularne (na edesk można zobaczyć filmik z chomiczkiem Hammy) oraz przepisujemy czas przeszły wybranych czasowników nieregularnych:
come – came, drink – drank, eat – ate, feel – felt, go – went, have/has – had, make – made, meet – met, take – took; w zeszycie zrobić zad. 5 str. 85 (uzupełnij zdania czasownikami z zielonej ramki) i zad. 6 str. 85 (uzupełnij tekst o pracy Rocco czasem przeszłym czasowników w nawiasach).
KLASA 5D gr 1
poniedziałek 30.03
- podręcznik - str. 89 proszę wpisać do zeszytu nowe słownictwo z lekcji 6.2, na str. 82 proszę przeczytać dialog (jeżeli dziecko zarejestrowało się na edesk.pearso.pl, to można posłuchać), do zeszytu proszę przepisać tabelkę Get Grammar (str. 83) z czasem przeszłym Past Simple – zdania twierdzące – czasowniki regularne (na edesk można zobaczyć filmik z chomiczkiem Hammy), w zeszycie zrobić zad. 6str. 83 (uzupełnić historyjkę Harrego czasem przeszłym podanych czasowników w nawiasach), 7str. 83 (uzupełnić kartkę z pamiętnika Amy czasownikami z zielonej ramki w czasie przeszłym).
wtorek 31.03
- podręcznik - str. 89 proszę wpisać do zeszytu nowe słownictwo z lekcji 6.3, na str. 84 proszę przeczytać dialog (jeżeli dziecko zarejestrowało się na edesk.pearso.pl, to można posłuchać), do zeszytu proszę przepisać tabelkę Get Grammar (str.85) z czasem przeszłym Past Simple – zdania twierdzące – czasowniki nieregularne (na edesk można zobaczyć filmik z chomiczkiem Hammy) oraz przepisujemy czas przeszły wybranych czasowników nieregularnych:
come – came, drink – drank, eat – ate, feel – felt, go – went, have/has – had, make – made, meet – met, take – took; w zeszycie zrobić zad. 5 str. 85 (uzupełnij zdania czasownikami z zielonej ramki) i zad. 6 str. 85 (uzupełnij tekst o pracy Rocco czasem przeszłym czasowników w nawiasach).
5d gr.2
PONIEDZIAŁEK
Topic: Jobs
- Kto pracuje w tych miejscach? ćw.4 zapisz w zeszycie . Napisz 3 zdania na temat osób z twojej rodziny : jaki wykonują zawód i gdzie pracują (przykład w ćw.5)
- Nagranie 3.02 (CD 3 na edesk.pearson.pl ) posłuchaj krótkiego wywiadu i zapisz brakujące informacje.
- A teraz wyobraź sobie pięciu swoich kolegów za 20 lat. Kim są z zawodu, czym się zajmują ? Zapisz swoje przypuszczenia tak jak w zad.8
WTOREK
Topic: She asked me to babysit!
Przeczytaj szybko podpisy pod zdjęciami w historyjce. Kim z zawodu jest ciocia Amy? Jaką pracę wykonuje Amy? Zapisz w zeszycie.
ćw.2 Kto to mówi i do kogo? Zapisz np. 1. Amy to Harry
Przetłumacz wyrażenia w ćw.3 na polski. Czy widzisz je w historyjce?
Jak myślisz co się zdarzyło później? ćw. 4 odp.a czy b ?
Prześlij wszystkie notatki jednym mailem na magda_slusarczyk@interia.pl
KLASA 5B poniedziałek
TOPIC: REVISION OF UNIT 5 – CD.
Proszę zrobić zadania: 7, 8, 9, 10, 12, ze stron 76 i 77, do zadań załączam pliki audio.
Do ćwiczenia 7 (dyktando) wysyłam również transkrypcję, żebyście sprawdzili, czy wszystko zapisaliście dobrze.
Zdjęcie notatki proszę wysłać, jak poprzednio, na adres: jszadkowska263@gmail.com
Materały:
Transkrypcja: https://drive.google.com/file/d/1sdwL3sJh53QQtHX8qzYXnty7Nqb0TwC2/view
Audio68: https://drive.google.com/file/d/1lEvgoLYFZQPwF57TV4WQUZnzTuJ2KO9e/view
Audio69: https://drive.google.com/file/d/1rl7Uea5ANvKh7A3p_IBLvAClpw98pPTG/view
KLASA 5C poniedziałek
TOPIC: REVISION OF UNIT 5 – CD.
Proszę zrobić zadania: 7, 8, 9, 10, 12, ze stron 76 i 77, do zadań załączam pliki audio.
Do ćwiczenia 7 (dyktando) wysyłam również transkrypcję, żebyście sprawdzili, czy wszystko zapisaliście dobrze.
Zdjęcie notatki proszę wysłać, jak poprzednio, na adres: jszadkowska263@gmail.com
Materały:
Transkrypcja: https://drive.google.com/file/d/1sdwL3sJh53QQtHX8qzYXnty7Nqb0TwC2/view
Audio68: https://drive.google.com/file/d/1lEvgoLYFZQPwF57TV4WQUZnzTuJ2KO9e/view
Audio69: https://drive.google.com/file/d/1rl7Uea5ANvKh7A3p_IBLvAClpw98pPTG/view
KLASA 5A GR. 1 środa
Proszę zrobić zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 48 i 49.
Zdjęcia zadań proszę wysłać na adres: jszadkowska263@gmail.com
KLASA 5B środa
Proszę zrobić zadania w zeszycie ćwiczeń, na str. 48 i 49.
Zdjęcia zadań proszę wysłać na adres: jszadkowska263@gmail.com
KLASA 5A GR. 1 czwartek
TOPIC: A JOURNEY AROUND THE UK.
Proszę zrobić zadania 2 i 3 na str. 78 i 79 w podręczniku.
Zdjęcie notatki proszę wysłać, jak poprzednio, na adres: jszadkowska263@gmail.com
Adio70: https://drive.google.com/file/d/19mhWLMTDUANMAVQSQbRwBWHuMT1jTUKo/view
Audio71: https://drive.google.com/file/d/1oOWr_tJSi9_sjyDpF_-fnL2xYkojwyUf/view
KLASA 5C piątek
Proszę zrobić zadania w zeszycie ćwiczeń, na str. 48 i 49.
|
Język niemiecki |
Język mniejszości narodowej – niemiecki klasa 5ab
Proszę o zapoznanie się z przygotowanym materiałem.
Proszę w sposób skrupulatny i staranny przepisywać notatki do zeszytu przedmiotowego i postępować według poleceń.
Nie ma potrzeby wysyłania zdjęć przepisanej notatki do Nauczyciela.
Wysyłamy do sprawdzenia jedynie wskazane przez Nauczyciela ćwiczenia / zadania (tylko w terminie wskazanym przez Nauczyciela).
Kontakt E-mail: bbarczynska13@gmail.com
Język mniejszości narodowej – niemiecki
KLASA 5 A, 5 B (31.03.2020 r.)
MODUŁ 4, ROZDZIAŁ 2
Thema: Wohin fährst du in den Ferien?
1. Posłuchaj rozmowy – podręcznik str. 58/1. Następnie zapisz poniższą notatkę pod tematem w zeszycie.
Określanie miejsca: przyimki in, nach i an:
Wohin fährst du? – Dokąd jedziesz?
Ich fahre … – Ja jadę …
a) in
ins Gebirge (ins = in +das) / in die Berge – w góry
in die Tatra – w Tatry, in die Alpen – w Alpy
in die Stadt – do miasta
b) nach / in
nach Wien – do Wiednia, nach Zakopane – do Zakopanego (miasto)
nach Österreich – do Austrii, nach Griechenland – do Grecji (kraj)
nach Norddeutschland – do północnych Niemiec (region)
in die Schweiz – do Szwajcarii, in die Tȕrkei – do Turcji, in die USA –
do Stanów Zjednoczonych Ameryki (nazwa kraju z rodzajnikiem)
nach Kreta – na Kretę, nach Sylt – na Sylt (wyspa)
nach Hause – do domu
c) an
ans Meer – nad morze (ans = an + das)
an den Bodensee – nad Jezioro Bodeńskie
an die Ostsee – nad Morze Bałtyckie, an die Nordsee – nad Morze Północne
Wohin fährst du in Urlaub? – Dokąd jedziesz na wczasy?
Ich fahre aufs Land – Ja jadę na wieś
Ich bleibe zu Hause – Ja zostaję w domu
Wohin fährst du in Urlaub?
……………………… (Twoja odpowiedź)
2. Wykonaj zadania – ćwiczenia str. 75/1, 76/2.
Dodatkowo (dla uczniów chętnych) możesz wykonać zadanie – ćwiczenia str. 76/3, str. 70/27, 28 (Moduł 4, rozdział 1 – powtórzenie).
* Zachęcam ochotników do obejrzenia krótkich filmików w celu powtórzenia materiału: https://www.youtube.com/watch?v=xiU8uYjssas
https://www.youtube.com/watch?v=AjamlYn_nqs
Kontakt: E-mail: bbarczynska13@gmail.com
|
Matematyka |
Matematyka 30III klasa 5b
Temat: Trójkąty – Podsumowanie wiadomości – Sprawdzian (karta pracy na ocenę)
- W ramach powtórzenia wiadomości, wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/wlasnosci-i-rodzaje-trojkatow/DyoCtdUUT . Wykonaj ćwiczenia 1-8 (pomiń 7)
- Wykonaj SAMODZIELNIE! kartę pracy w postaci sprawdzianu na ocenę:
Karta pracy - sprawdzian: https://drive.google.com/file/d/1Enns2_NeKJC3s0vJJZRoLJgfdIrGn6nW/view
- Prześlij rozwiązaną kartę do 1IV na adres: ewazakrzewskazsp4@gmail.com , otrzymasz ocenę (można pracę wydrukować lub rozwiązać na kartce i przeszłać rozwiązania w formacie zdjęcia).
Matematyka 1IV klasa 5b
Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianowniku 10, 100, 1000…
- Obejrzyj film: https://pistacja.tv/film/mat00125-liczby-dziesietne-wprowadzenie
- Obejrzyj film: https://pistacja.tv/film/mat00126-ulamki-o-mianownikach-10-100-1000?playlist=216
- Zapisz do zeszytu notatkę, przepisując z podręcznika „Sowa przypomina” str. 167
- Wykonaj z podręcznika zad. 1 i 2 (zad.2 zapisz w zeszycie)
Matematyka 2IV klasa 5b
Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianowniku 10, 100, 1000…
- W ramach przypomnienia wiadomości z poprzedniej lekcji, poćwicz 10 min na stronie www: https://matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-zwyklych-na-dziesietne_32_80. Jeśli nie masz dostępu do matzoo.pl wykonaj zad. 4 i 6 z podręcznika str. 168.
- Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/ulamki-o-mianownikach-10-100-1000/D4yicIu1 i wykonaj z tematu „Ułamki o mianownikach 10, 100, 1000…” ćwiczenia od 1 do 5, zapisz je w zeszycie.
Matematyka 2IV klasa 5b
Temat: Ułamki dziesiętne. Ułamki o mianowniku 10, 100, 1000…
- Wejdź na stronę: https://epodreczniki.pl/a/ulamki-o-mianownikach-10-100-1000/D4yicIu1 i wykonaj z tematów „Zamiana liczb dziesiętnych na ułamki zwykłe” oraz „Zamiana ułamków zwykłych na liczby dziesiętne” ćwiczenia od 6 do 9, zapisz je w zeszycie.
- Dla wprawy, proponuję poćwiczyć 15 minut na stronie matzoo.pl: https://matzoo.pl/klasa5/zamiana-ulamkow-dziesietnych-na-zwykle_32_179 Jeśli nie masz dostępu do matzoo.pl wykonaj zad. 5, 8 i 9 z podręcznika str. 168.
Matematyka 3IV klasa 5b
Temat: Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
- Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=2BtFTM7mCxg
- Wykonaj notatkę, przepisując z podręcznika „Sowa przypomina” i Sowa uczy” ze str. 171.
- Możesz poćwiczyć na stronie:
- dodawanie ułamków dziesiętnych: https://matzoo.pl/klasa5/dodawanie-ulamkow-dziesietnych_32_182
- odejmowanie ułamków dziesiętnych: https://matzoo.pl/klasa5/odejmowanie-ulamkow-dziesietnych_32_183 - Zadanie na ocenę - wykonaj zadania z podręcznika w zeszycie: Czy umiesz? Sprawdź! Zad 1,2,3 str. 173 i prześlij na adres: ewazakrzewskazsp4@gmail.com
MATEMATYKA 5A i 5C
W tym tygodniu oficjalnie już rozpoczniemy rozdział Trójkąty do którego wstęp został zaproponowany w poprzednich tygodniach. Ilość wrzuconych przeze mnie tematów będzie adekwatna do ilości lekcji matematyki w tygodniu. Nie będę rozpisywał tego na konkretne dni, ponieważ to nie jest najistotniejsze w obecnej sytuacji o której godzinie i w jaki dzień przerobicie rozpisany przeze mnie temat. Proszę tylko w miarę swoich możliwości, aby część moich wskazówek znalazło zastosowanie.
T: Trójkąt różnoboczny.
Zapraszam do odwiedzin podręcznika na stronie 145. Warto przeczytać „Sowa uczy” oraz Przykład 1 i Przykład 2. Teorii w tym temacie nie ma wiele, dlatego proponuję zrobić do zeszytu 3 notatki.
- Co to jest trójkąt? Wraz z rysunkiem.
- Co to jest trójkąt różnoboczny? Krótko ;)
- I bardzo ważna z tej lekcji informacja, którą zalecam przepisać słowo w słowo z podręcznika (2 niebieskie zdania ze strony 146).
Zwłaszcza ostatnia teoria będzie przedmiotem kilku zadań w podręczniku i ćwiczeniach.
Widzę również w przykładzie 2, że autorzy podręcznika proponują skonstruować trójkąt, dlatego zamieszczam filmik pomocniczy, który w miarę możliwości warto obejrzeć.
https://www.youtube.com/watch?v=XSpjXvN560E
oraz
https://epodreczniki.pl/a/konstrukcja-trojkata-o-danych-bokach/D1tkyRLqH
Chętnym polecam skonstruować samodzielnie trójkąt przy pomocy cyrkla i linijki lub utworzyć trójkąt z 3 znalezionych w domu przedmiotów o różnej długości. Gdyby się nie udało ułożyć trójkąta z 3 losowo wybranych przedmiotów, to warto zastanowić się czy nie ma zastosowana teoria poznana dzisiaj na lekcji (ta na niebiesko ze s. 146). Powodzenia.
T: Trójkąt różnoboczny – zadania.
Warto przeczytać sobie notatki z poprzedniej lekcji. W podręczniku zaproponowano do tego tematu 11 zadań, ja spośród nich zaproponuję do rozwiązania 5 zadań, do których też dołożę wskazówki. Gdyby udało się Wam rozwiązać przynajmniej 2-3 zadania, to już jest okej.
4/147 Próbujemy kto potrafi samodzielnie, natomiast poniżej podpowiedzi gdyby coś nie wychodziło.
Do obliczenia mamy obwód trójkąta, czyli musimy dodać do siebie wszystkie boki. Widzę, że autorzy podręcznika podstępnie karzą Wam sobie przypomnieć też dodawanie ułamków zwykłych, więc albo wspólny mianownik (proponuję 20) albo zamiana na ułamki dziesiętne (w obu podpunktach to możliwe, a części dziesiętne nie będą wykraczały poza 2 liczby po przecinku). Na plus że nie musimy bawić się z jednostkami, bo mamy je w każdym podpunkcie spójne (najpierw decymetry, potem centymetry).
5/147 Próbujemy sami w oparciu o „niebieską” teorię, ale poniżej też podpowiedź jak ktoś potrzebuje.
To jest test wyboru. Długości są w tych samych jednostkach, więc patrzymy tylko na wartości liczbowe. Osobiście robiłbym tylko jedno działanie w każdej z propozycji, czyli wybrałbym 2 krótsze boki i porównał z tym najdłuższym. Jeśli po dodaniu do siebie dwóch krótszych boków suma nie będzie większa od najdłuższego – no to mamy rozwiązanie. Zwracam uwagę, że ta suma musi być większa od najdłuższego boku: czyli nie może być mniejsza, ale też nie może być równa.
6/147 Takie zadanie 5 tylko poprzeczka idzie do góry.
Niby to same, ale… po pierwsze ułamki (na szczęście dość prosto znaleźć wspólny mianownik). Po drugie różne jednostki. Co mogę podpowiedzieć? 1 dm = 10 cm oraz 1 m = 10 dm = 100 cm
9/147 Zamiana jednostek, umiejętność czytania plus „niebieska” teoria – próbujemy sami.
Jak komuś nie idzie, to ruszam z pomocą. Po pierwsze – 30 mm, ile to cm? Przypominam że 1 cm = 10 mm. Nie da się również ukryć, że poprawność drugiego zadania jest mocno uzależniona od dobrze zrobionego pierwszego.
10/147 Jeden kąt ma 35st, drugi jest 3 razy większy, no i do obliczenia pozostaje jeszcze trzeci kąt.
Podpowiedź: co oznacza 3 razy większy kąt? To że ten pierwszy (35 st) trzeba pomnożyć przez 3. A co z trzecim? Warto pomyśleć już samemu, pamiętając oczywiście że suma wszystkich kątów w trójkącie wynosi 180 stopni ;)
11/147
Ile razem jest tych oznaczeń „alfa” w rysunku? Czyli 1 alfa obliczamy dzieląc 180 stopni przez wszystkie alfa w rysunku. Skoro już mamy obliczony kąt BAC (1 alfa), to teraz mnożymy go razy 2 i wyjdzie ABC (2 alfa), a gdy pomnożymy razy 3 to wyjdzie ACB (BCA), czyli 3 alfa.
Dobrze, warto też na końcu dodać te 3 wartości (kąty) i upewnić się, że razem mają 180 stopni.
Podsumowując – mam nadzieję, że przynajmniej z 2-3 zadaniami sobie poradziliście. Z tyłu książki są odpowiedzi, ale zachęcam do ich sprawdzenia po rozwiązaniu zadanie :)
Ochotników zachęcam do zrobienia kilku ćwiczeń w ich 2 części na samym początku. Polecam 4, 5, 6 i 7.
Można też pobawić się w liczenie obwodu na:
https://www.matzoo.pl/klasa5/obwod-trojkata_33_152
T: Trójkąt równoramienny.
Proszę otworzyć podręcznik na stronie 148 i przeczytać na spokojnie Przykład 1 oraz Przykład 2. Najważniejsze z tego co odnotowałbym do zeszytu to jedne, podstawowe zdanie, czyli:
W TRÓJKĄCIE RÓWNORAMIENNYM 2 BOKI SĄ TEJ SAMEJ DŁUGOŚCI, A KĄTY PRZY PODSTAWIE MAJĄ TAKĄ SAMĄ MIARĘ
I jeśli chodzi o teorię to by było na tyle. Mogę polecić filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=dmzLKcROzoM
Ale dodam, że właściwie dla nas dzisiaj istotne będą tylko pierwsze 3 minuty z tego filmiku.
Nie ma co tu więcej pisać – przechodzimy do zadań. Gdyby udało Wam się zrobić przynajmniej 2 zadania z tego tematu, to już jest bardzo dobrze. Ja tradycyjnie podpowiem w trochę większej ilości, ale proszę nie traktować tego jako obowiązek. To tylko moje podpowiedzi.
Polecam zadanie 3/149.
Warto zrobić sobie rysunek pomocniczy i zastanowić się nad dwiema możliwościami:
- 12 cm ma jedno z dwóch ramion, to ile wtedy wynosi podstawa?
- 12 cm ma podstawa, to ile wynoszą ramiona?
Spróbujcie dojść do tego sami, a ja poniżej dam małą podpowiedź jak to policzyć.
12 + 12 + x = 29 oraz y + y + 12 = 29
W pierwszym przypadku trochę łatwiej, bo od 29 wystarczy odjąć dwie znane nam długości. W drugim trochę trudniej, ponieważ od 29 odejmujemy tylko jedną znaną nam długość, a żeby dowiedzieć się ile wynosi „y”, to wynik odejmowania będziemy musieli podzielić przez 2.
6/149 Ponownie proszę o rysunek pomocniczy w zeszycie i powalczenie samodzielnie.
Podpowiadam, że przy podstawie kąty są tej samej miary, czyli jak od 180 stopni odejmiemy sobie dwie takie same miary przy podstawie podane w poleceniu to jaki wyjdzie nam kąt pomiędzy ramionami? No i tyle :)
8/149 Trochę utrudnione zadanie 6, ale zasada ta sama.
W sumie ma być 180 stopni. Pomiędzy ramionami jest 70 stopni. To po odjęciu kąta pomiędzy ramionami od sumy wszystkich miar kątów (która jest stała i wynosi 180 st), ile nam zostanie stopni do podziału na dwie takie same miary przy podstawie? Po odpowiedzeniu sobie tak zadane pytanie wystarczy tę różnicę (ten wynik odejmowania) podzielić przez 2, żeby mieć miarę tylko jednego kąta.
9/150 Bardzo fajne zadanie. Poniżej rysunek pomocniczy.
Rysunek: https://drive.google.com/file/d/1HfbujlESN5HIpILeqaM37zkzzylJQm8z/view
Czy umiesz? Sprawdź! Szybkie zadanka do sprawdzenia siebie.
W ćwiczeniach też okej, dość fajne zadania.
T: Trójkąt równoboczny.
I ostatni trójkąt jeśli chodzi o podział ze względu na długości boków. Był trójkąt różnoboczny (wszystkie boki różnej długości), był trójkąt równoramienny (2 boki równej długości, trzeci innej) i ostatnia z możliwości to 3 takie same boki (i kąty), czyli trójkąt równoboczny.
Przeczytajcie sobie krótką notatkę na stronie 151 i odnotujcie proszę w zeszycie niebieski fragment pod rysunkami (2 szybkie zdania). Można dorzucić rysunek pomocniczy, można też spróbować go skonstruować:
https://www.youtube.com/watch?v=4rrRApmUFdw
Jeśli chodzi o zadania to nie ma ich dużo w podręczniku. Polecam na zakończenie tygodnia szybkie 3 zadania.
2/151 Przypominam, że obwód to suma wszystkich boków.
A jak mógłbym coś jeszcze bardziej podpowiedzieć, to w każdym podpunkcie wartość mnożymy razy 3. (Taka osobliwa cecha jeśli chodzi o obwód trójkąta równobocznego, czyli trójkąta foremnego)
3/152 j.w.
4/152 Tutaj odwrotna sytuacja do poprzednich zadań, ale na logikę moi drodzy – jak w poprzednich zadaniach aby mieć obwód mnożyliśmy przez 3 długość boku. To co musimy zrobić żeby otrzymać długość boku z podanej długości obwodu?
Proszę pomyśleć :) A podpowiedź poniżej.
.
.
.
.
.
.
61,5 dzielimy przez 3 (i zwracamy uwagę na jednostki).
-----------------------------------------------------------------
I tak nam zleciał cały tydzień. W razie jakichkolwiek problemów z powyższymi materiałami, zadaniami, ćwiczeniami bardzo proszę uczniów pisać do mnie z pytaniami na mejle, których używamy do informatyki.
Również zachęcam rodziców do zadawania pytań. Jestem do Waszej dyspozycji pod dodatkowym adresem: krzysztofbochenek.zajkomp@gmail.com
Jestem w stanie dla zainteresowanych wysłać dodatkowe materiały choćby w postaci gotowych scenariuszy z odpowiedziami do zadań.
Jeszcze raz podkreślam – wszystkie udostępnione przeze mnie materiały to pomoc dla uczniów i rodziców. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie wszyscy mają możliwość wykorzystać je w 100% - z mojej strony natomiast prośba aby chociaż w minimalnym stopniu powalczyć na miarę swoich możliwości.
Zachęcam również do pochwalenia się swoją tygodniową pracą w postaci wysłania mi rozwiązanych zadań w zeszycie albo w ćwiczeniach. Absolutnie nie ma obaw odnośnie wyciągnięcia negatywnych konsekwencji w przypadku jakichkolwiek błędów. A zawsze jest szansa że wpadnie jakaś pozytywna ocenka ;)
5d matematyka – podczas każdej lekcji zapisz w zeszycie temat, pod nim możesz zrobić notatkę z najważniejszych informacji podanych na filmie lub w podręczniku, a następnie rozwiąż dwa podane przeze mnie zadania. Zrób zdjęcie i wyślij do mnie na maugorzata@op.pl.
Wtorek 31.03 Zadania o trójkątach
Proszę obejrzeć film https://pistacja.tv/film/mat00224-konstruowanie-trojkatow?playlist=373 oraz przeczytać strony 160 i 161 w podręczniku. Następnie w zeszycie rozwiązać zadania 1 i 3 str. 163, a ich zdjęcie/skan wysłać na maugorzata@op.pl.
Chętni mogą ponadto wypełnić ten temat w zeszycie ćwiczeń.
Środa 01.04 Zadania o trójkątach
Proszę obejrzeć film https://pistacja.tv/film/mat00225-nierownosc-trojkata?playlist=373 oraz rozwiązać w zeszycie zadania 7 i 9 ze strony 162 w podręczniku, a ich zdjęcie/skan wysłać na maugorzata@op.pl.
Czwartek 02.04 Powtórzenie wiadomości i utrwalenie umiejętności: trójkąty
Film na dziś: https://pistacja.tv/film/mat00219-budowa-i-wlasnosci-trojkata?playlist=373
Spróbuj stworzyć mapę pamięci – kolorowy rysunek zawierający najważniejsze informacje jakie musisz pamiętać o trójkątach. Następnie rozwiąż zadania 1 i 2 ze strony 164 w podręczniku, a ich zdjęcie/skan wysłać na maugorzata@op.pl.
Ponadto chętni mogą rozwiązać zadania ze „Sprawdź siebie” i sprawdzić swoje wyniki z odpowiedziami.
Piątek 03.04 Powtórzenie wiadomości i utrwalenie umiejętności: trójkąty
Na koniec tygodnia i omawiania tego działu, proszę o rozwiązanie zadania 7 ze strony 164 i zad. 9 ze strony 165, a ich zdjęcie/skan wysłać na maugorzata@op.pl. Następnie w miarę możliwości działania strony, proszę wejść na Matzoo: https://www.matzoo.pl/klasa5/miary-katow-w-trojkacie_61_400 i rozwiązywać umieszczone tam zadania o kątach w trójkącie.
Chętni mogą też rozwiązać pozostałe zadania z tych stron, zwłaszcza polecam waszej uwadze zadania 5 i 6 ze strony 164.
|
Historia |
Klasa 5b
Tematy do przeczytania dla klasy 5b
Zanim powstała Polska - strona 160
Klasa 5a, 5c, 5d
Materiały:
https://padlet.com/panidomaradzka39/ki5awtrc22tg
|
Biologia |
Poniedziałek - 30.03.20
5b
- proszę w miarę możliwości o obejrzenie filmu https://www.planeteplus.pl/dokument-tajemniczy-swiat-grzybow_49575
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Tkanki roślinne." (str. 93 - 97) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 62, ćw. 1, 2; str. 63 ćw. 3, 4; str. 64 ćw. 5; str. 65 ćw. 6, 7) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 55 ćw. 1, 2)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
Czwartek - 02.04.20
5d
- proszę w miarę możliwości o obejrzenie filmu https://www.planeteplus.pl/dokument-tajemniczy-swiat-grzybow_49575
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Tkanki roślinne." (str. 93 - 97) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 62, ćw. 1, 2; str. 63 ćw. 3, 4; str. 64 ćw. 5; str. 65 ćw. 6, 7) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 55 ćw. 1, 2)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
5c
- proszę w miarę możliwości o obejrzenie filmu https://www.planeteplus.pl/dokument-tajemniczy-swiat-grzybow_49575
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Tkanki roślinne." (str. 93 - 97) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 62, ćw. 1, 2; str. 63 ćw. 3, 4; str. 64 ćw. 5; str. 65 ćw. 6, 7) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 55 ćw. 1, 2)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
Piątek - 03.04.20
5a
- proszę w miarę możliwości o obejrzenie filmu https://www.planeteplus.pl/dokument-tajemniczy-swiat-grzybow_49575
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Tkanki roślinne." (str. 93 - 97) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 62, ćw. 1, 2; str. 63 ćw. 3, 4; str. 64 ćw. 5; str. 65 ćw. 6, 7) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 55 ćw. 1, 2)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
|
Informatyka |
INFORMATYKA KLASY 5
T: Podróże z Google Earth. (Podróżowanie w Internecie z użyciem urządzeń mobilnych lub komputera)
Bardzo ciekawe rozwiązanie techniczne w aktualnej sytuacji. Wszechobecna akcja #zostanwdomu poniekąd zamyka nas w przysłowiowych „czterech ścianach” ograniczając kontakt ze światem zewnętrznym. Nic bardziej mylnego – po dzisiejszej lekcji zobaczycie że dzięki niektórym aplikacjom jesteśmy w stanie pospacerować po okolicy oraz pozwiedzać wiele zakątków świata, których przynajmniej ja osobiście w większości nie widziałem „na żywo”. Oczywiście jest to wyłącznie alternatywa i namiastka tego co doświadczamy będąc na dworze bezpośrednio, ale mam nadzieję że w tych cięższych chwilach przysporzy ona Wam drodzy uczniowie odrobinę radości.
Dużym plusem tej lekcji będzie możliwość „przeprowadzenia jej” również na telefonie. Także jak mama czy tata pracują na kompie, to nie zawracajcie im teraz głowy tą lekcją tylko odpalajcie telefony i zapraszam na wirtualny spacer.
Zgodnie z zapowiedzią na początku powrócę do lekcji poprzedniej w której autorzy podręcznika zaproponowali oprócz apki dotyczącej „anglika” również apkę „street viev”. Poniżej zamieszczam link z miejscem od którego proponuję zacząć wirtualny spacer. Można spróbować wrócić z tego miejsca do domu, myślę że wszyscy kojarzycie gdzie Was odesłałem:
https://www.google.pl/maps/@50.3182085,18.6901334,3a,75y,346.46h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1ss6lxo_nv6kdJRzxagt1T-Q!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Ds6lxo_nv6kdJRzxagt1T-Q%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D343.37393%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
Po tych miłych wspomnieniach jakie właśnie Wam zafundowałem zapraszam do jeszcze jednej apki, którą polecam poprzeglądać zarówno ja, jak i autorzy podręcznika.
www.google.com/earth
https://earth.google.com/web
Pewnym minusem, który pomijają autorzy podręcznika jest to, że nie wszystkie przeglądarki obsługują tę apkę. Co to oznacza? Że najlepiej jest odpalić ją na przeglądarce Google Chrome (ta okrągła w barwach przeglądarki Google z niebieskim kółkiem w środku).
Natomiast ogromnym plusem jest to że zabawy z tą apką jest bardzo dużo. Zaczynacie od obejrzenia sobie całej planety z dystansu ponad 20 000 km. Możecie poobracać Ziemią, oddalić ją jeszcze bardziej, ale przede wszystkim… przybliżyć w dowolnym punkcie. Jak Wam już się znudzi skakanie w ciągu kilku sekund z Paragwaju do Nigerii, to po lewej stronie proponuję użyć kilku funkcji jakie proponuje aplikacja. W podręczniku macie parę z nich opisanych. Mnie podoba się szczęśliwy traf :) Ostatnio zwiedziłem Masyw Bornes, czyli masyw górski we Francji.
Będę wdzięczny jak w miarę swoich możliwości wyślecie mi mejla z kilkoma odwiedzonymi przez Was miejscami.
|
Geografia |
PONIEDZIAŁEK 30.03
5 D Geografia
Zapoznajcie się z informacjami na stronie 104 - 105 w podręczniku
W tabeli znajdują się dane klimatyczne dla stacji Warszawa (strefa umiarkowana). Zapoznajcie się z nimi, a następnie wykonajcie polecenia:
a) obliczcie średnią roczną temperaturę powietrza
b) Obliczcie różnice między średnią temperaturą powietrza w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu w roku
c) Obliczcie roczną sumę opadów
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
Temp |
-2,9 |
-2,0 |
1,8 |
7,6 |
13,8 |
16,8 |
18,6 |
17,2 |
13,3 |
7,8 |
2,3 |
-1,3 |
Opady w mm |
35 |
26 |
32 |
40 |
48 |
60 |
84 |
72 |
44 |
37 |
38 |
38 |
Zadanie prześlij na adres : beataozga01@gmail.com
WTOREK 31.03
5A Geografia
Zapoznajcie się z informacjami na stronie 104 - 105 w podręczniku
W tabeli znajdują się dane klimatyczne dla stacji Warszawa (strefa umiarkowana). Zapoznajcie się z nimi, a następnie wykonajcie polecenia:
a) obliczcie średnią roczną temperaturę powietrza
b) Obliczcie różnice między średnią temperaturą powietrza w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu w roku
c) Obliczcie roczną sumę opadów
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
Temp |
-2,9 |
-2,0 |
1,8 |
7,6 |
13,8 |
16,8 |
18,6 |
17,2 |
13,3 |
7,8 |
2,3 |
-1,3 |
Opady w mm |
35 |
26 |
32 |
40 |
48 |
60 |
84 |
72 |
44 |
37 |
38 |
38 |
Zadanie prześlij na adres : beataozga01@gmail.com
WTOREK 31.03
5B Geografia
Zapoznajcie się z informacjami na stronie 104 - 105 w podręczniku
W tabeli znajdują się dane klimatyczne dla stacji Warszawa (strefa umiarkowana). Zapoznajcie się z nimi, a następnie wykonajcie polecenia:
a) obliczcie średnią roczną temperaturę powietrza
b) Obliczcie różnice między średnią temperaturą powietrza w najcieplejszym i najzimniejszym miesiącu w roku
c) Obliczcie roczną sumę opadów
|
I |
II |
III |
IV |
V |
VI |
VII |
VIII |
IX |
X |
XI |
XII |
Temp |
-2,9 |
-2,0 |
1,8 |
7,6 |
13,8 |
16,8 |
18,6 |
17,2 |
13,3 |
7,8 |
2,3 |
-1,3 |
Opady w mm |
35 |
26 |
32 |
40 |
48 |
60 |
84 |
72 |
44 |
37 |
38 |
38 |
Zadanie prześlij na adres : beataozga01@gmail.com
|
Technika |
Kl. 5c (wtorek 31. 03. 2020)
Kontynuacja lekcji (tkanie na krośnie)
https://www.youtube.com/watch?v=cLNxExLGLo
https://www.youtube.com/watch?v=FyAJCRP8Y1w
Jeżeli ktoś ma zaległą pracę do oceny proszę aby przesłać zdjęcie a w temacie napisać imię, nazwisko oraz klasa.
Mail do kontaktu
sonia_kielnar@wp.pl
Kl. 5d (piątek 3. 04. 2020)
Kontynuacja lekcji (tkanie na krośnie)
https://www.youtube.com/watch?v=cLNxExLGLo
https://www.youtube.com/watch?v=FyAJCRP8Y1w
Jeżeli ktoś ma zaległą pracę do oceny proszę aby przesłać zdjęcie a w temacie napisać imię, nazwisko oraz klasa.
Mail do kontaktu
sonia_kielnar@wp.pl
|
Plastyka |
PONIEDZIAŁEK
5a,5c
Proszę o wykonanie wielkanocnej pisanki dowolnym sposobem. Najlepiej na prawdziwym jaju (może być styropianowe)
ŚRODA
5b,5d, 4b
Proszę o wykonanie wielkanocnej pisanki dowolnym sposobem. Najlepiej na prawdziwym jaju (może być styropianowe)
|
Religia |
wtorek 31.03
5a
https://view.genial.ly/5e79be9fdd2dca0da6d00d8c/interactive-image-szymon-z-cyreny-przypadkowy-przechodzien-kat-jednosc-kl-v (nieobowiązkowo)
Prezentacja "Wizerunek Mistrza"
Czwartek 02.04
5c
Prezentacja "Wizerunek Mistrza"
5d
Prezentacja "Wizerunek Mistrza"
Piątek 03.04
5b
Prezentacja "Wizerunek Mistrza"
Prezentacja: https://drive.google.com/file/d/1sfL4TWPFSOv-bbTn0NWe7vLBnysKsEFH/view
|
W-F |
Uczniowie!
W tym tygodniu zachęcamy Was do ruchu przy muzyce!
Materiały: https://drive.google.com/file/d/1ZPvvtxOycuCmTh5JZHFtqHO8F87FxeIF/view
|
ZADANIA 26.03-27.03 |
|
Język polski |
Materiały z języka polskiego dla klas piątych (wszystkich) na czwartek i piątek.
Proszę o dokładne zapoznanie się z treściami na slajdach, wykonywanie zawartych na nich poleceń.
Do zeszytu wpisujemy temat lekcji oraz zaznaczone na slajdach treści.
Zadanie domowe (tylko)proszę przesłać do swojej polonistki:
Grażyna Ozaist
polonistka39@op.pl
Anna Syrica
asjezykpolski@gmail.com
|
Język angielski |
UWAGA! W związku z zamknięciem szkół wydawnictwo PEARSON udostępnia wszystkim nauczycielom i uczniom języka angielskiego wersje cyfrowe zeszytów ćwiczeń i podręczników ( English Class, Repetytorium)
Aby skorzystać z zasobów nie jest wymagany kod, wystarczy zarejestrować się na edesk.pearson.pl.
Proszę się zarejestrować i wypróbować jak wszystko działa, wówczas można już w tym tygodniu korzystać z materiałów audio i video jako uzupełnienia zadań.
5d gr.2
Piątek
Podręcznik str.81,
- zapoznaj się ze słówkami w ćw. 2 ( str.89 wordlist 6.1, lub Quizlet, lub nagranie Wordlist 6.1 z edesk.pearson.pl.)
- zapisz w zeszycie do kogo należą dłonie na fotografiach w ćw.1 np. 1. shop assistant
- uzupełnij zdania w ćw.3 nazwami zawodów.( przepisz całe zdania)
Prześlij fotografię notatek z zeszytu na magda_slusarczyk@interia.pl
KLASA 5A gr 2
czwartek 26.03 - podręcznik - str. 89 proszę wpisać do zeszytu nowe słownictwo z lekcji 6.1, ze str. 81 w zeszycie zad.3 – uzupełnić zdania odpowiednim zawodem.
Proszę przesłać zdjęcie zrobionego w zeszycie zadania na maila: tosiatosia1973@gmail.com
KLASA 5D gr 1
czwartek 26.03 - podręcznik - str. 89 proszę wpisać do zeszytu nowe słownictwo z lekcji 6.1, ze str. 81 w zeszycie zad.3 – uzupełnić zdania odpowiednim zawodem.
Proszę przesłać zdjęcie zrobionego w zeszycie zadania na maila: tosiatosia1973@gmail.com
Klasa 5b PIĄTEK
TOPIC: REVISION OF UNIT 5.
Proszę o przerobienie zadań od 1-4 ze str. 76 w zeszycie.
NOTATKĘ Z ZESZYTU PROSZĘ PRZESŁAĆ JAK POPRZEDNIO NA ADRES jszadkowska263@gmail.com
KLASA 5 C PIĄTEK
TOPIC: REVISION OF UNIT 5.
Proszę o przerobienie zadań 1-4 z powtórzenia na str. 76 w zeszycie.
NOTATKĘ Z ZESZYTU PROSZĘ PRZESŁAĆ,JAK POPRZDNIO NA ADRES jszadkowska263@gmail.com
KLASA 5 A gr. 1 CZWARTEK
TOPIC: REVISION OF UNIT 5.
Proszę o przerobienie zadań z powtórzenia na str. 76-77, w zeszycie.
Załączam nagranie do dyktanda (zad.7) oraz transkrypcję, żeby była możliwość sprawdzenia, czy zapis był poprawny.
NOTATKĘ Z ZESZYTU PROSZĘ PRZESŁAĆ JAK POPRZEDNIO NA ADRES jszadkowska263@gmail.com
|
Język niemiecki |
Klasa 5 A (26.03.2020 r. – czwartek):
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Powtórz materiał z modułu czwartego, rozdział pierwszy (podręcznik str. 46 – 56);
2. Posłuchaj i przećwicz wymowę z nagraniem – podręcznik str. 56, 57/Aussprache;
3. Przeczytaj tekst piosenki, posłuchaj i zaśpiewaj z nagraniem – podręcznik str. 57/Wir singen. Wykonaj do piosenki zadania – ćwiczenia str. 74/1, 2;
4. Sprawdź czy potrafisz przetłumaczyć podane zwroty i wyrażenia – podręcznik str. 57/Du kannst …
*Wszystkie nagrania z podręcznika i ćwiczeń są również dostępne na www.klett.pl / E-NAUCZANIE / chmura.klett.pl (bez rejestracji i logowania).
Klasa 5 A (27.03.2020 r. – piątek):
Historia i kultura Niemiec
1. Zwiedzamy Vaduz – proszę zapisać nowy temat w zeszycie. Na proponowanej poniżej stronie internetowej proszę przeczytać informacje o mieście Vaduz, obejrzeć krótki film i zrobić na podstawie przeczytanych informacji notatkę w zeszycie (w języku polskim, min. 5 zdań).
http://navtur.pl/place/show/1511,vaduz
2. Zadanie z poprzedniego tygodnia tj. plakat jest zadaniem podlegającym ocenie. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać 03.04.2020 r. na podany poniżej e-mail, jako załącznik. Temat e-maila: 5A HIK, w treści: imię, nazwisko ucznia. Prace proszę zachować, będą we właściwym czasie do wglądu.
E-mail: bbarczynska13@gmail.com
Klasa 5 B (26.03.2020 r. – czwartek):
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Powtórz materiał z modułu czwartego, rozdział pierwszy (podręcznik str. 46 – 55);
2. Wykonaj w zeszycie zadania – podręcznik str. 56/27, 28, 29;
3. Wykonaj zadanie – ćwiczenia str. 70/26.
Klasa 5 B (27.03.2020 r. – piątek):
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Posłuchaj i przećwicz wymowę z nagraniem – podręcznik str. 56, 57/Aussprache;
2. Przeczytaj tekst piosenki, posłuchaj i zaśpiewaj z nagraniem – podręcznik str. 57/Wir singen. Wykonaj do piosenki zadania – ćwiczenia str. 74/1, 2;
3. Sprawdź czy potrafisz przetłumaczyć podane zwroty i wyrażenia – podręcznik str. 57/Du kannst …
*Wszystkie nagrania z podręcznika i ćwiczeń są również dostępne na www.klett.pl / E-NAUCZANIE / chmura.klett.pl (bez rejestracji i logowania).
|
Matematyka |
Klasa 5a matematyka
27.03 Temat: Budowa i własności trójkąta
Obejrzyj film: https://pistacja.tv/film/mat00219-budowa-i-wlasnosci-trojkata?playlist=373
Przeczytaj z podręcznika temat ze str. 145 i 146.
Zapisz w zeszycie notatkę:
Trójkątem nazywamy wielokąt o trzech bokach.
Suma długości dwóch boków każdego trójkąta jest większa od długości trzeciego boku.
Proszę o wykonanie zad. 4 i 5 str. 147.
Klasa 5b matematyka
26.03 czwartek Temat: Wysokości trójkąta (utrwalenie wiadomości)
Obejrzyj film: https://pistacja.tv/film/mat00223-wysokosc-trojkata?playlist=373
Zapisz proszę do zeszutu odpowiedź na pytania:
- co to jest wysokość trójkąta,
- ile wysokości ma trójkąt,
27.03 Temat: Zadania o trójkątach
Proszę o wykonanie zadań utrwalających z podręcznika: Zad. 2 i 3 str. 164 i odesłanie do mnie w dowolnej formie (pliku Worda, zdjęcia) na adres ewazakrzewskazsp4@gmail.com . Zalecałabym wykonanie wszystkich zadań utrwalających, ze wzgledu na sprawdzian, który będzie do wykonania w przyszłym tygodniu.
5d matematyka
Czwartek 26.03 Podział trójkątów ze względu na kąty i boki
Film: https://pistacja.tv/film/mat00220-podzial-trojkatow-ze-wzgledu-na-katy-i-boki
Raz jeszcze przeczytać str. 153 i 154 w podręczniku, zrobić zad. 1,2,3 str.156 (Czy umiesz? Sprawdź)
Chętni mogą zrobić strony 11-13 w zeszycie ćwiczeń (sprawdzę je i ocenię po kwarantannie).
5d Piątek 27.03 Wysokości trójkątów
Zachęcam by przeczytać strony 156-158 w podręczniku oraz zobaczyć film: https://pistacja.tv/film/mat00223-wysokosc-trojkata?playlist=373
Ćw. 1 Na kartce z bloku narysować ołówkiem:
a) trójkąt równoboczny o boku 9 cm,
b) prostokątny równoramienny o przyprostokątnych długości 7 cm,
c) rozwartokątny np. o kątach 110˚, 40˚ i 30˚ oraz dowolnych długościach boków.
Ćw. 2 Spróbuj na rysunkach z ćw. 1 na kolorowo zaznaczyć wysokości – jeśli nie będziesz umiał, udzielę dodatkowych wskazówek.
5c matematyka
Czwartek 26.03 Trójkąt równoramienny
Temat jest opisany w podręczniku na str. 148 i 149. Proszę rozwiązać w zeszycie zad. 2 i 3 str. 150 (Czy umiesz? Sprawdź). Chętni: można zrobić w zeszycie ćwiczeń strony 7 i 8.
5c Piątek 27.03 Trójkąt równoboczny
Temat jest opisany w podręczniku na str. 151. Proszę rozwiązać w zeszycie zad. 2 i 3 str. 152 (Czy umiesz? Sprawdź). Chętni mogą uzupełnić zeszyt ćwiczeń str. 9 i 10.
|
Biologia |
5d czwartek
- proszę o obejrzenie filmu https://www.youtube.com/watch?v=ErwE-BLQ7bo
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Budowa i różnorodność grzybów. Porosty." (str. 81 - 87) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 55, ćw. 1, 2; str. 56 ćw. 3, 4, 5; str. 57 ćw. 6, 7, 8; str. 58 ćw. 9, 10) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 48 ćw. 6, 7; str. 49 ćw. 8, 9)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
5c czwartek
- proszę o obejrzenie filmu https://www.youtube.com/watch?v=ErwE-BLQ7bo
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Budowa i różnorodność grzybów. Porosty." (str. 81 - 87) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 55, ćw. 1, 2; str. 56 ćw. 3, 4, 5; str. 57 ćw. 6, 7, 8; str. 58 ćw. 9, 10) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 48 ćw. 6, 7; str. 49 ćw. 8, 9)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
5a piątek
- proszę o obejrzenie filmu https://www.youtube.com/watch?v=ErwE-BLQ7bo
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Budowa i różnorodność grzybów. Porosty." (str. 81 - 87) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 55, ćw. 1, 2; str. 56 ćw. 3, 4, 5; str. 57 ćw. 6, 7, 8; str. 58 ćw. 9, 10) - tylko zadania wytłuszczonym drukiem są obowiązkowe, pozostałe są dla chętnych
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 48 ćw. 6, 7; str. 49 ćw. 8, 9)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
|
Historia |
5a – czwartek 26.III
Proszę uzupełnić kartę pracy i w miarę możliwości ( skan, zdjęcie wydruku) odesłać mi ją na adres: pani.domaradzka39@gmail.com
Karta pracy: System fudalny doc
5a i 5c – piątek 27.III
Tu możesz powtórzyć wiadomosci o systemie feudalnym -napisz, jak się udało :)
quizizz.com/join?gc=592869
ZRÓB SOBIE KARTKÓWKĘ Z DZIAŁU „Epoka rycerzy” joinmyquiz.com wprowadź ten kod 338382
(jest ważna tydzień) -wystaw sobie ocenę :)
|
Technika |
5 B technika PIĄTEK
Wykonujemy kolejne pompony . Miło widziane zdjęcia już wykonanych.
Kl. 5d (piątek 27. 03. 2020)
Kontynuacja lekcji (tkanie na krośnie)
https://www.youtube.com/watch?v=cLNxExLGLo
https://www.youtube.com/watch?v=FyAJCRP8Y1w
Jeżeli ktoś ma zaległą pracę do oceny proszę aby przesłać zdjęcie a w temacie napisać imię, nazwisko oraz klasa.
Mail do kontaktu
sonia_kielnar@wp.pl
|
Muzyka |
5d-Proszę o przeczytanie rozdziału "Uderz w strunę, a rozlegnie się muzyka" (str.99, 100).Na kanale youtube, proszę znaleźć i wysłuchać kompozycji F.Chopina Preludium Des- dur zwane "deszczowym" PS.Dziękuję tym wszystkim, którzy nadesłali prace na konkurs :)
5a-Proszę o przeczytanie rozdziału "Uderz w strunę, a rozlegnie się muzyka" (str.99, 100).Na kanale youtube, proszę znaleźć i wysłuchać kompozycji F.Chopina Preludium Des- dur zwane "deszczowym" PS.Dziękuję tym wszystkim, którzy nadesłali prace na konkurs :)
|
Plastyka |
PONIEDZIAŁEK
5a,5c
Proszę o wykonanie wielkanocnej pisanki dowolnym sposobem. Najlepiej na prawdziwym jaju (może być styropianowe)
|
Religia |
kl.5c Czwartek
https://view.genial.ly/5e79be9fdd2dca0da6d00d8c/interactive-image-szymon-z-cyreny-przypadkowy-przechodzien-kat-jednosc-kl-v
Dzisiejszy temat macie w tym linku wyżej. Otwierajcie po kolei cyfry i znaki.
Co w ćwiczeniach? tylko robimy zad 5 ze str 93. proszę o fotkę na adres eskomar21@gmail.com
kl.5c Piątek
Kochani, otwieracie dziś stronę z testem wielkopostnym i rozwiązujecie. Dziś nie przesyłacie mi nic. Pozdrawiam. s.J
https://wordwall.net/pl/resource/957765/wielki-post
kl. 5b
Zapraszam do tematu w formie prezentacji. Zadanie również w niej umieściłam. Odsyłacie je kochani na adres eskomar21@gmail.com
Prezentacja pptx
kl. 5d
Zapraszam do tematu w formie prezentacji. Zadanie również w niej umieściłam. Odsyłacie je kochani na adres eskomar21@gmail.com
Prezentacja pptx
kl.5b piątek
https://view.genial.ly/5e79be9fdd2dca0da6d00d8c/interactive-image-szymon-z-cyreny-przypadkowy-przechodzien-kat-jednosc-kl-v
Kochani, dzisiejszy temat macie w tym linku wyżej. Otwierajcie po kolei cyfry i znaki a reszta będzie.
Co w ćwiczeniach? tylko robimy zad 5 ze str 93. proszę o fotkę na adres
|
W-F |
OPIS ĆWICZEŃ pdf
|
ZADANIA 23.03-25.03 |
|
Język polski |
Klasa 5a i 5c
Proszę o wykonanie zadań:
23.03 – Mary, Dick czy Colin – który z bohaterów zyskał moją największą sympatię i dlaczego? – uzasadnij wypowiedź w 5 – 6 zdaniach.
24.04. – Jaką rolę w życiu trójki dzieci odegrał tajemniczy ogród? ( w 4 punktach napisać znaczenie ogrodu dla bohaterów).
25.03. - ćwiczenia ortograficzne na podstawie powieści „ Tajemniczy ogród”
1. Uzupełnij brakujące litery. Skorzystaj ze słownika ortograficznego.
Nie pr...b...jąc, pom...c, ...biera, uwa...ał, pocz...cie, wy...szy, powa...na, twa...yczka, d...mna, niep...ystępna, p...edmioty, pami...tki, sekreta...yk, p...emienić, ...ądanie, ...eczywistość, f...rtka, spoj...ał, pro...ba, odlat...je, pielęgn...je, ogr...d, nat...ra, odcz...wa, spok...j, p...ekonanie, wyra...a, nadzie..., ...al., stra..., b...dzić się, p...e...yć, p...yjaźnić się...
Proszę o kontakt na adres : polonistka39@op.pl – jeżeli istnieje taka możliwość, to proszę o przesłanie wykonanej pracy w formie pliku tekstowego lub zdjęcia.
Klasa V B i D
Praca na poniedziałek, wtorek, środę
|
Język angielski |
KLASA 5A gr 1
Poniedziałek:
Zadania 1-4 z karty pracy.
(wersja Word) Karta pracy
Środa:
Zadania 5-8 z załącznika.
Uzupełnić ewentualne braki w ćwiczeniach.
Zdjęcia zadań z zeszłego tygodnia proszę wysłać na adres: jszadkowska263@gmail.com
KLASA 5B, 5C
Poniedziałek:
Zadania 1-4 z karty pracy.
(wersja Word) Karta pracy
Środa:
Zadania 5-8 z załącznika.
Uzupełnić ewentualne braki w ćwiczeniach.
Zdjęcia zadań z zeszłego tygodnia proszę wysłać na adres: jszadkowska263@gmail.com
KLASA 5
Poniedziałek:
Zadania 1-4 z karty pracy.
KLASA 5A gr 2
poniedziałek – proszę przeczytać tekst na str. 22 i zrobić w zeszycie zad. 1 i 2 str. 23.
środa – na kartce A4 zrobić projekt „ idealny mundurek szkolny”.
Jeżeli jest taka możliwość, to proszę przesłać zdjęcia zrobionych zadań na maila: tosiatosia1973@gmail.com
KLASA 5D gr 1
poniedziałek – proszę przeczytać tekst na str. 22 i zrobić w zeszycie zad. 1 i 2 str. 23.
wtorek – na kartce A4 zrobić projekt „ idealny mundurek szkolny”.
Jeżeli jest taka możliwość, to proszę przesłać zdjęcia zrobionych zadań na maila: tosiatosia1973@gmail.com
KLASA 5d
Poniedziałek
Podręcznik str.125 ( 1. zapisz w zeszycie znaczenia wyrazów, 2. przeczytaj tekst, o czym jest?, 3. zapisz brakujące słowa w zdaniach 1-4 na dole strony, 4. odpowiedz na pytania, 5. dopasuj potrawy do smaków, 6. a ty jaki smak lubisz?)
Wtorek
https://en.islcollective.com/video-lessons/zootopia-city-activity
https://en.islcollective.com/video-lessons/asking-and-giving-directions
Dla chętnych ciekawe materiały www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Od tej pory przesyłacie mi zadania lub pytania na adres magda_slusarczyk @interia.pl ( wyślijcie mi zdjęcie plakatu lub prezentację nt. ciekawego miejsca)
|
Język niemiecki |
Klasa 5 A (23.03.2020 r. – poniedziałek):
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Powtórz materiał z modułu czwartego, rozdział pierwszy (podręcznik str. 46 – 54);
2. Przeczytaj tekst i ogłoszenia – podręcznik str. 55. Przetłumacz w zeszycie nieznane, nowe słownictwo. Następnie wykonaj zadanie pod tekstem;
3. Zadanie z poprzedniego tygodnia tj. plakat: dyscypliny sportowe jest zadaniem podlegającym ocenie. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać 30.03.2020 r. na podany poniżej e-mail, jako załącznik. Temat e-maila: 5A DYSCYPLINY SPORTOWE, w treści: imię, nazwisko ucznia. Prace proszę zachować, będą we właściwym czasie do wglądu.
E-mail: bbarczynska13@gmail.com
Klasa 5 A (24.03.2020 r. – wtorek):
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Wykonaj w zeszycie zadania – podręcznik str. 56/27, 28, 29;
2. Wykonaj zadanie – ćwiczenia str. 70/26.
Klasa 5 B (24.03.2020 r. – wtorek):
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Powtórz materiał z modułu czwartego, rozdział pierwszy (podręcznik str. 46 – 55);
2. Przeczytaj tekst i ogłoszenia – podręcznik str. 55. Przetłumacz w zeszycie nieznane, nowe słownictwo. Następnie wykonaj zadanie pod tekstem;
3. Zadanie z poprzedniego tygodnia tj. plakat: dyscypliny sportowe jest zadaniem podlegającym ocenie. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać 31.03.2020 r. na podany poniżej e-mail, jako załącznik. Temat e-maila: 5B DYSCYPLINY SPORTOWE, w treści: imię, nazwisko ucznia. Prace proszę zachować, będą we właściwym czasie do wglądu.
E-mail: bbarczynska13@gmail.com
Klasa 5 B (25.03.2020 r. – środa):
Historia i kultura Niemiec
1. Zadanie z poprzedniego tygodnia tj. plakat jest zadaniem podlegającym ocenie. Zdjęcie wykonanej pracy proszę przesłać 01.04.2020 r. na podany poniżej e-mail, jako załącznik. Temat e-maila: 5B HIK, w treści: imię, nazwisko ucznia. Prace proszę zachować, będą we właściwym czasie do wglądu.
E-mail: bbarczynska13@gmail.com
|
Matematyka |
Klasa 5a
Poniedziałek 23.03
Proszę o wykonanie zadań z karty pracy:
Karta pracy: Powtórka
Kartę pracy proszę odesłać w dowolnej formie (pliku Worda, zdjęcia lub w treści e-mila) na adres zakrzewskasp39@wp.pl do 25.03
Środa 25.03
https://www.medianauka.pl/matematyka-klasa-5- rozwiązać Quiz: Kolejność działań
Klasa 5b
Poniedziałek 23.03
Proszę o wykonanie zadań z karty pracy:
Karta pracy: Powtórka
Kartę pracy proszę odesłać w dowolnej formie (pliku Worda, zdjęcia lub w treści e-mila) na adres ewazakrzewskazsp4@gmail.com do 25.03
Uczniowie, którzy wykonali sumiennie zadania w poprzednim tygodniu, mogą dosłać je też do mnie w postaci zdjęcia, na tego samego e-maila i zostać nagrodzeni.
Środa 25.03
https://www.medianauka.pl/matematyka-klasa-5- rozwiązać Quiz: Kolejność działań
5c i 5d matematyka proszę przesłać na maila maugorzata@op.pl zdjęcie/skan narysowanego na kartce z bloku trójkąta o bokach długości 15 cm, 12 cm i 9 cm- konstrukcja z użyciem linijki i cyrkla. Temat maila: kod ucznia+data np. 5c07+24.03. Ponadto:
Wtorek 24.03 Proszę nadal uzupełniać luki w części 1 zeszytu ćwiczeń. Polecam też wejść na stronę https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/klasa-4 wybrać przedmiot matematyka i w tygodniu I są fajne materiały wprowadzające ułamki zwykłe.
Środa 25.03
W miarę możliwości działania strony wykonać:
1. Proszę o wejście na stronę: https://matzoo.pl/klasa5
2. Wybrać klasa 5, rozdział UŁAMKI ZWYKŁE – wykonać zadania z poszczególnych tematów od 1-19
|
Biologia |
Poniedziałek - 23.03.20
5b
- proszę o obejrzenie filmu https://www.youtube.com/watch?v=ErwE-BLQ7bo
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Budowa i różnorodność grzybów. Porosty." (str. 81 - 87) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 55, ćw. 1, 2; str. 56 ćw. 3, 4, 5; str. 57 ćw. 6, 7, 8; str. 58 ćw. 9, 10)
- proszę o zdjęcie z zeszytu ćwiczeń z wykonanymi zadaniami (str. 48 ćw. 6, 7; str. 49 ćw. 8, 9)
- wszelkie zrealizowane zadania można przesyłać pod adres a.niesobski@gmail.com
|
Informatyka |
T: Aplikacja Tłumacz Google - wirtualne wędrówki.
W przerwie od Scratcha, do którego wrócimy jeszcze na lekcjach stacjonarnych jeśli takie w tym roku się odbędą, proszę w miarę możliwości poświęcić we wskazanym tygodniu 30 - 60 minut na komputer do pomocy przy języku angielskim. Rekomenduję "pożyczyć" z podręcznika do klasy rok starszej (czyli z klasy 6) polecenie adresu strony www.freerice.com gdzie uczniowie będą mogli znaleźć synonim podanego słowa (wszystko w języku angielskim).
Czym jest synonim? Jak ktoś nie pamięta z języka polskiego, to można sprawdzić na www.sjp.pl
Oczywiście dla mnie jako nauczyciela informatyki nie jest najważniejsze to jaki ktoś ma poziom z j. ang. więc w razie problemów z przetłumaczeniem któregoś słówka polecam https://translate.google.com/
W tym temacie autorzy podręcznika sugerują również zapoznanie z usługą Google Street Viev, natomiast ja polecam przerzucić tę apkę na kolejną lekcję i połączyć ją z tematem "Podróże z Google Earth". Tym samym zostańmy w tej lekcji przy translatorze z angielskiego, ewentualnie przy nadrabianiu zaległości ze Scratcha jeśli ktoś takie ma.
Prace ze Scratcha i ewentualne zapytania dot. apki "translate google"można mi przesyłać na dedykowane każdej klasie/grupie mejle używane podczas zajęć:
krzboc5a2019@gmail.com,
krzboc5a2019@gmail.com,
krzboc5a19@gmail.com,
krzboc5b2019@gmail.com,
krzboc5c2019@gmail.com,
krzboc5d2019@gmail.com,
krzboc5d19@gmail.com
Proszę nie traktować tych sugestii jako realizację programu nauczania. Jest to tylko i wyłącznie zalecenie do pracy w domu w oparciu o podręcznik, przypomnienie niektórych treści z lekcji/lat poprzednich oraz luźne wprowadzenie do najbliższych tematów. W mojej prywatnej ocenie program nie jest w ten sposób realizowany i jest to wyłącznie grzecznościowe wskazanie kierunku ewentualnej pracy w domu z uwzględnieniem Państwa możliwości. Choć dla większości jest to oczywiste, wolę jasno napisać, że nie będę oceniał ani wyciągał żadnych negatywnych konsekwencji z pracy zdalnej przeprowadzanej w taki sposób. Wspólnie z Państwem czekam na odpowiednie, rozsądne, odgórne wytyczne z MEN.
|
Geografia |
Poniedziałek
5d Powtórzyć : co to jest średnia temperatura powietrza, jak ją obliczamy? Co to jest amplituda oraz wykres klimatyczny tzw klimatogram
5a, 5bPowtórzyć : co to jest średnia temperatura powietrza, jak ją obliczamy? Co to jest amplituda oraz wykres klimatyczny tzw klimatogram
Środa
5c Powtórzyć : co to jest średnia temperatura powietrza, jak ją obliczamy? Co to jest ampltuda oraz wykres klimatyczny tzw klimatogram
mail do kontaktu z uczniami beataozga01@gmail.com
|
Historia |
Klasa 5c
5c – poniedziałek 23.III
Karta pracy: System fudalny doc
Proszę uzupełnić kartę pracy i w miarę możliwości (skan, zdjęcie wydruku) odesłać mi ją na adres: pani.domaradzka39@gmail.com
Proszę podpisać się tak, bym wiedziała, od kogo to jest :)))
Pozdrawiam
Mirella Domaradzka
Klasa 5d
5d – poniedziałek 23.III
Karta pracy: System fudalny doc
Proszę uzupełnić kartę pracy i w miarę możliwości (skan, zdjęcie wydruku) odesłać mi ją na adres: pani.domaradzka39@gmail.com
Proszę podpisać się tak, bym wiedziała, od kogo to jest :)))
5d – wtorek 24..III
Proszę wejdź na stronę joinmyquiz.com i wprowadź ten kod 766771
Rozwiąż quiz i możesz mi napisać, ile punktów udało Ci się zdobyć . Podpisz się tak, żebym wiedziała , kim jesteś:)
Pozdrawiam
Mirella Domaradzka
Tematy do przeczytania dla klasy 5b
Kościół w średniowieczu - strona 148
Sztuka średniowiecza - strona 153
Kontakt p. Grzegorz Kamiński e-mail: zsp4gliwice.grzegorzkaminski@gmail.com
|
Technika |
Środa 25.03
5a Wykonać w domu z włóczki 2 pompony https://youtu.be/txMpeXQMiJw kontynuacja prac
mail do kontaktu z uczniami beataozga01@gmail.com
Kl. 5c (wtorek 24. 03. 2020)
Kontynuacja lekcji (tkanie na krośnie)
https://www.youtube.com/watch?v=cLNxExLGLo
https://www.youtube.com/watch?v=FyAJCRP8Y1w
Jeżeli ktoś ma zaległą pracę do oceny proszę aby przesłać zdjęcie a w temacie napisać imię, nazwisko oraz klasa.
Mail do kontaktu
sonia_kielnar@wp.pl
|
Plastyka |
Proszę do środy 25 marca- o przesłanie (w miarę możliwości) zdjęć wykonanych na konkurs prac plastycznych, na adres
iwonabogatko@gmail.com
|
Religia |
Proponuję, abyście w tym tygodniu zrobili sobie jedno małe postanowienie i nad nim popracowali. Może być to coś zupełnie prostego np.: pobawię się z rodzeństwem, wyniosę śmieci, rozpakuję zmywarkę albo nie będę biegał jak szalony po mieszkaniu i dam Rodzicom chwile spokoju. Każdy niech coś sobie wymyśli
Klasę V a proszę o to, abyście do 27.03.2020 r. wypisali na kartce imiona poznanych sędziów, królów i proroków Izraela np.: Sędziowie to: Samson….. (tylko imię) i przesłali mi w formie emaila, zdjęcia lub skanu na adres eskomar21@gmail.com w tytule napiszcie swoje Imię i Nazwisko
Pamiętajcie proszę o modlitwie.
|
W-F |
Kontakt z nauczycielami w-f:
marcin.gus@interia.pl
marcin.puc@interia.pl
martastepekk@gmail.com
Przeczytaj i zapamiętaj jakie korzyści płyną z podejmowania aktywności fizycznej.
|
ZADANIA 16.03-20.03 |
|
Język polski |
Zadania z języka polskiego do wykonania w bieżącym tygodniu dla uczniów klas piątych
|
Język angielski |
5d (gr.2)
Podręcznik str. 77 ćw.9,10, 11, str.78-79, ćw. 1,2 + projekt (prezentacja w j. angielskim nt. ciekawego miejsca w Polsce. Informacja: gdzie znajduje się to miejsce, co to jest , jakie jest stare, co można tam robić, dlaczego jest ciekawe, zdjęcia do znalezienia w Internecie, z podaniem żródła, lub zdjęcia własne). Na przygotowanie prezentacji : tydzie. W przypadku problemów technicznych praca może być plakatem.
5A gr 2
Uzupełnić wszystkie zadania w ćwiczeniach str. 50,51,52,78,79,80,82.
5D gr 1
Do zeszytu zad.1-5 str.76,zad.9,10,11 str.77 - podręcznik. Ćwiczenia str.48,49.
Klasa 5a gr1, 5B, 5C
Karta pracy 1
Karta pracy 2
przydatne linki:
http://www.my-english.edu.pl/index.php?id=66
https://www.pearson.pl/fileadmin/poland/english/products/files/sample_files/
MGL_ELE_U06A.pdf - strony 107-109
|
Język niemiecki |
Klasa 5 A, 5 B:
Język mniejszości narodowej – niemiecki
1. Powtórz materiał z modułu czwartego, rozdział pierwszy (podręcznik str. 46 – 54);
2. Wykonaj plakat przedstawiający wybrane dyscypliny sportowe. Format pracy A3, technika wykonania dowolna (praca obowiązkowa, na ocenę);
3. Uzupełnij braki w ćwiczeniach do str. 69!
Historia i kultura Niemiec (2 lekcje)
1. Wykonaj plakat w formacie A3, przedstawiający wybrane, najpiękniejsze i najciekawsze miejsca, zabytki, muzea miast, które zostały omówione na lekcjach z Historii i Kultury Niemiec (Berlin, Monachium, Wiedeń, Berno, Zurych, Bazylea, Vaduz). Można wybrać tylko jedno miasto, a plakat wykonaj techniką dowolną. Skoncentruj się na jednym miejscu/zabytku, który warto przedstawić, lub na kilku w wybranym mieście. Na plakacie umieść hasło w języku polskim (parę informacji), które powinno zachęcać do odwiedzenia danego miasta (praca obowiązkowa, na ocenę)
|
Matematyka |
5a matematyka
Od 19.03 - 20.03
Zadania z podręcznika ze str. 140 - 141 (uzupełnić te które nie zostały zrobione na zastępstwie)
Zadania utrwalające z podręcznika ze str. 142 i 143.
Zalecam również, w miarę możliwości działania strony wykonać:
1. Proszę o wejście na stronę: https://matzoo.pl/klasa5
2. Wybrać klasa 5, rozdział UŁAMKI ZWYKŁE – wykonać zadania z poszczególnych tematów od 1-19
5b matematyka
Od 19.03 - 20.03
Zadania z podręcznika ze str. 164 i 165 zad. 1-11
Zalecam również, w miarę możliwości działania strony wykonać:
1. Proszę o wejście na stronę: https://matzoo.pl/klasa5
2. Wykonanie zadań:
a) ( Od 16 do 20 marca) Wybrać klasa 5, rozdział UŁAMKI ZWYKŁE – wykonać zadania z poszczególnych tematów od 1-19,
b) (Od 23 do 25 marca) Wybrać klasa 5, rozdział WIELOKĄTY, OBWODY I KOŁA – wykonać zadania z poszczególnych tematów od 1-10.
5c matematyka
Wtorek 17.03
Str. 4 w ćwiczeniach cz. 2 + uzupełniają jedną wybraną stronę z ćwiczeń cz. 1 o ułamkach (najlepiej po kolei)
Środa 18.03
Str. 5 w ćwiczeniach cz. 2 + uzupełniają jedną wybraną stronę z ćwiczeń cz. 1 o ułamkach
Czwartek 19.03
Str. 6 w ćwiczeniach cz. 2 + uzupełniają jedną wybraną stronę z ćwiczeń cz. 1 o ułamkach
Piątek 20.03
Przeczytać dokładnie str. 145 i 146 w podręczniku, zrobić te zadania ze stron 146-148 które ominęliśmy na lekcji + uzupełniają jedną wybraną stronę z ćwiczeń cz. 1 o ułamkach
5d matematyka
Wtorek 17.03 Trójkąt równoboczny
Czy umiesz? Zad. 1,2,3 str. 152 w podręczniku + chętni robią Problem z tej strony
Środa 18.03 Trójkąt równoboczny- dalsze ćwiczenia
Str. 9 i 10 w ćwiczeniach cz. 2 + chętni szukają w internecie informacji co to jest „Trójkąt Sierpińskiego” (mogą zrobić plakat lub prezentację)
Czwartek 19.03 Trójkąty - ćwiczenia
Str. 4- 6 w ćwiczeniach cz. 2 + chętni układają krzyżówkę o trójkątach ew. rebus
Piątek 20.03 Trójkąt równoramienny – ćwiczenia
Str. 7 i 8 w ćwiczeniach cz. 2 + zrobić „plakat” o trójkącie prostokątnym: narysować na kartce A4 trójkąt prostokątny różnoboczny, podpisać boki „przyprostokątne” i „przeciwprostokątna” jak na dole strony 153 w podręczniku, powiesić w widocznym miejscu w pokoju
|
Geografia |
1. Przeczytać temat ze strony 102 w podręczniku. Wykonać ćwiczenia ze strony 10
|
Biologia |
KLASA 5a, 5b, 5c, 5d
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Wirusy i bakterie" (str. 68 - 74) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 46, ćw. 1, 2, 3; str. 47 ćw. 4, 5; str. 48 ćw. 6, 7; str. 49 ćw. 8, 9; str.50 ćw. 10)
- proszę o przeczytanie podrozdziału w podręczniku "Różnorodność protistów" (str. 75 - 80) oraz wykonanie zadań z zeszytu ćwiczeń (str. 51, ćw. 1, 2; str. 52 ćw. 3; str. 53 ćw. 4, 5; str. 54 ćw. 6)
|
Historia |
Tematy do przeczytania dla klasy 5b
Epoka rycerzy strona 136
Średniowieczne miasto i wieś strona 142
Uczniowie, którzy byli nieobecni lub nie przynieśli w terminie zadania mają przygotować zaległe zadania:
Temat zadania: Rycerze. Zakony rycerskie: Templariusze, Krzyżacy, Joannici
Klasa 5a, 5c, 5d
Zadania z historii na czas zawieszenia zajęć. Proszę , by dzieci zapoznały się (ze zrozumieniem) z następującymi pozycjami :
https://pl.khanacademy.org/humanities/world-history/medieval-times/european-
middle-ages-and-serfdom/v/feudal-system-during-the-middle-ages
Filmik o systemie feudalnym - proszę, by dzieci zobaczyły. Przy okazji poćwiczą angielski :))) Ale są polskie napisy
|
Muzyka |
Klasy piąte- nauka na pamięć tekstu piosenki "Wiosenne przebudzenie" (str.93)
|
Technika |
Klasa 5a, 5b
Wykonać w domu z włóczki 2 pompony https://www.youtube.com/watch?v=txMpeXQMiJw&feature=youtu.be
Klasa 5c, 5d
Kontynuacja lekcji (tkanie na krośnie)
https://www.youtube.com/watch?v=cLNxExLGLo
https://www.youtube.com/watch?v=FyAJCRP8Y1w
|
Informatyka |
www.scratch.mit.edu przede wszystkim logowanie na własne konto (jeżeli ktoś jeszcze nie ma, to najlepszy moment żeby nadrobić zaległości - rejestracja trwa około 2 minuty) + projekty zbudowane na skryptach z podręcznika z możliwością własnych modyfikacji.
Można również zamiast gier zaproponowanych przez autorów podręcznika spróbować zrobić grę z linku:
https://www.youtube.com/watch?v=JcBcfWJX97g
|
Plastyka |
Międzyszkolny konkurs plastyczny dla klas 4-7 "Stwory i potwory"
1. Rozwijanie twórczych umiejętności dzieci.
2. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci. Poszerzanie literatury znanej uczniom.
3. Promowanie uczniów uzdolnionych plastycznie.
4. Kształtowanie wrażliwości estetycznej.
5. Integracja środowisk szkolnych.
REGULAMIN konkursu:
1. Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonanie jednej pracy plastycznej na temat „Stwory i potwory”. Praca powinna powstać pod wpływem przeczytanej bajki, baśni czy legendy.
2. W konkursie mogą uczestniczyć uczniowie szkół podstawowych klas I-VIII
3. Każda szkoła może zgłosić dowolną ilość prac.
4. Format prac plastycznych – A3.
5. Technika wykonania pracy (farby plakatowe, akwarela, rysunek kredką, ołówkiem, piórkiem, grafika komputerowa itp.) jest dowolna. Dopuszcza się do konkursu tylko prace wykonane na papierze. Nie będą dopuszczane malowidła na szkle, kompozycje przestrzenne, rzeźby czy prace z plasteliny.
6. Nagrody będą przyznawane indywidualnie.
7. Nagrody będą przyznawane w dwóch kategoriach wiekowych ( klasy 1-3 , klasy 4-8 )
8. Każda praca musi być opisana na odwrocie ( Imię i nazwisko uczestnika, klasa Nazwa i adres placówki , nr telefonu i adres e-mail , Imię i Nazwisko opiekuna ,adres e-mail opiekuna, tytuł bajki i autora do której powstała przesyłana praca plastyczna )
|
W-F |
|
Religia |
https://www.youtube.com/watch?v=4sBIxIF3qW4
Droga Krzyzowa boso. Uwielbiacie ciekowostki zatem proszę zobaczcie klimat Drogi Krzyżowej w Jerozolimie w czasach współczesnych.
Wszystkich zachęcam do codziennego odwiedzania kanału mocniwduchudzieciom.
|
ZKK |
Rozwiąż dyktando: https://dyktanda.online/app/dyktando/578