Strona Główna
  Dokumenty zespołu
  Pracownicy zespołu
  Kontakt
 

Wynajem sal

 

 

  Pedagog
  Psycholog
  Opieka zdrowotna
i stomatologiczna
   

 


  Wydarzenia
  Historia


  biuletyn informacji publicznej
   
  Przydatne linki

FB ZSP 4

 

 

FB Przedszkole 28

 

 

Psycholog szkolny


Musimy uczyć się od dzieci:

  • Kochają bez wątpienia.

  • Obejmują bez ostrzeżenia.

  • Śmieją się, nie myśląc o tym.

  • Piszą kolorowe rzeczy na ścianach.

  • Wierzą w co najmniej 10 niemożliwych snów.

  • Nie sięgają do najwyższej szuflady, ale dotykają nieba opuszkami palców.

  • A kiedy powierzono ich spaniu, świat wygląda tak, jakby stracił swój blask. (Fabrizio Caramagna)

Uczniu, zwróć się do psychologa szkolnego gdy:

  • czujesz, że nikt cię nie rozumie, jesteś samotny,
  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem,
  • chciałbyś z kimś porozmawiać,
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielami.

KONSULTACJE:

  • wt- 10.25-10.35( po 3 lekcji) , 13.15-13.30 ( po 6 lekcji), 14.15-14.20- (po 7 lekcji)
  • Śr – 12.10-12.30 ( po 5 lekcji)
  • Pt- 12.10-12.30 (po 5 lekcji), 13.15-13.30 ( po 6 lekcji)




Godziny pracy Psychologa:

Elżbieta Ogrodnik

Wtorek: 9.30- 14.15
Środa: 8.00-12.30
Piątek: 8.00-15.05

Rodziców zapraszam do kontaktu poprzez dzienniczek ucznia lub po wcześniejszym umówieniu telefonicznym.

 

Motywowanie uczniów do pracy zdalnej w domu- wskazówki dla rodziców.

Oto kilka praktycznych wskazówek, dotyczących warunków i organizacji nauki dziecka w domu:

Plan działania:
1. Dopilnujcie, by dziecko wstawało o stałej porze (rannej).
2. Planujcie z dziećmi ich dzień. Pamiętajcie o właściwych proporcjach czasu nauki i odpoczynku.
3. Ustalcie z dzieckiem godziny, w których będzie uczyło się i odrabiało lekcje. Najlepiej zgodnie z dotychczasowym planem lekcji. Określcie: czego dzieci mają się nauczyć (przedmiot, zakres materiału), ile czasu im to zajmie, jakie materiały powinno zgromadzić, by zacząć naukę (np. zeszyt, książkę, wydrukować zadanie, otworzyć stronę w e-podręczniku)
4. Wyznaczajcie przedział czasowy (od - do), w którym dzieci będą się uczyły. Starajcie się trzymać określonych terminów.
5. Sporządźcie rozkład zajęć uwzględniający czas na naukę, rozrywkę i porcje ruchu.
6. Pamiętajcie o przerwach relaksacyjnych (ale nie dłuższych niż 15 minut)(odprężają rękę, wzrok).
7. Podzielcie wspólnie materiał do nauki na partie: zróbcie grafik - zapisujcie bieżące zadania do wykonania, zlecane przez nauczycieli danych przedmiotów i terminy ich realizacji. Grafik umieśćcie w widocznym miejscu. Odznaczajcie zrealizowane zadania – to bardzo motywuje, bo jest wizualnym odzwierciedleniem wykonanej pracy!
8. Nie zapominajcie o aktywności ruchowej, która jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania mózgu.

Komfort pracy:
1. Przygotujcie stałe miejsce do pracy z odpowiednim oświetleniem i usytuowaniem zależnym od tego, którą ręką posługują się dzieci. Pokój powinien być wyposażony w biurko/stolik i krzesło przystosowane do wzrostu dzieci.
2. Dbajcie o to, by w miejscu nauki nie było zbyt wielu rzeczy, które mogą dzieci rozpraszać.
3. Przed rozpoczęciem zdalnej nauki wywietrzcie pokój.
4. Zadbajcie o miłą atmosferę, pozbawioną pośpiechu, nerwowości.

W jaki sposób motywować dziecko do systematycznej nauki w warunkach domowych?
Drogi rodzicu pamiętaj, że można dziecko zmusić, żeby siedziało przy biurku, żeby wpatrywało się godzinami w podręcznik czy nawet żeby odrobiło lekcje, ale do nauki – nigdy. Maluch czy nastolatek będzie się pilnie uczyć tylko wtedy, gdy będzie mu to sprawiać przyjemność oraz gdy będzie przekonany, że jest mu to potrzebne. Jak zatem zachęcić dziecko do nauki? Przede wszystkim porozmawiaj z dzieckiem, dlaczego i po co musi codziennie się uczyć. Uświadom, że jego systematyczna praca będzie zweryfikowana przez nauczycieli.

Kilka dodatkowych wskazówek, które pomogą motywować dziecko do pracy:

1. Traktuj naukę dziecka, jako rzecz świętą. Nie przerywaj mu, nie wołaj do telefonu, wyłącz wszelkie źródła dźwięku.
2. Zarządź, że wszystkie dzieci uczą się w tym samym czasie. Niech żadne wtedy nie ogląda telewizji i nie gra na komputerze. To podstawowy błąd rodziców, aby pozwolić, by jedno z dzieci się bawiło, gdy drugie się uczy.
3. Naucz dziecko traktować naukę jak wyzwanie. Pokazuj mu, jak wartościowe jest robienie czegoś, czego jeszcze nigdy się nie robiło, a co wydaje się trudne.
4. Chwal dziecko po każdej przerobionej partii materiału, ale pamiętaj, by nie szafować pochwałami. Doceniaj prawdziwy wysiłek i trud oraz konsekwencję dziecka.
5. Wpajaj mu pogląd, że mądrość to coś, nad czym trzeba pracować.
6. Nie wyręczaj dziecka w odrabianiu lekcji. To bardzo ważne. Kiedy prosi o pomoc, nie podawaj mu gotowych rozwiązań, ale jedynie na nie naprowadź, udziel wskazówek, wyjaśnij wątpliwości. Zachęć do samodzielności. Samodzielnie rozwiązane zadanie może dostarczyć dziecku dużej satysfakcji, wzmacnia w nim również poczucie, że jest w stanie poradzić sobie z trudnościami.
7. W sytuacji zniechęcenia wskazuj na postęp, jaki już poczyniło dziecko w wykonanych zadaniach ( w tym celu każdego dnia należy zadania spisać na kartce i skreślać je po ich wykonaniu).
8. Podkreślaj sukcesy, zamiast braków. Jeśli dziecko ma ogromne problemy z jednym przedmiotem, zachęć je, by na lodówce pojawiła się kartka: „Co już umiem”. Codziennie przed snem zapiszcie na niej to, czego dziś dziecko się nauczyło oraz to, w czym jest kompetentne. Nawet, jeśli to będą tylko dwie daty lub cztery słówka. Zwróć uwagę dziecka, jak szybko kartka się zapełniała, o ile stał się mądrzejszy przez kilka dni.
9. Wspólnie ustalcie dużej nagrody po wykonaniu całej pracy, w postaci czasu na rozrywkę. Ustalcie z dzieckiem rozrywki w hierarchicznym porządku od najmniej nagradzających do najbardziej pożądanych. Adekwatnie do zaangażowania dziecka w danym dniu wyraźcie zgodę na zabawę z określonej pozycji hierarchii.

Wspierająca postawa rodzica, konsekwentne przestrzeganie stałych pór w planie dnia dziecka, jasno sprecyzowane oczekiwania wobec niego w sytuacji nauki poza szkołą mogą ułatwić dziecku przystosowanie się do tej nowej sytuacji.

 

Psycholog może pomóc dziecku, jeśli:


• Czuje, że nikt je nie rozumie,
• Nie potrafi dogadać się z kolegami, rodzicami, nauczycielami,
• Ma kłopoty rodzinne,
• Chce porozmawiać o swoich problemach,
• Ma trudności z nauką, w kontaktach z innymi ludźmi
• Wie o problemach przyjaciół, ale nie wie, jak im pomóc,
• Chce podzielić się swoim sukcesem,
• Ma problem, z którym samo nie umie sobie poradzić
• Jest zainteresowane rozwojem własnego potencjału
• Doświadcza sytuacji kryzysowej (śmierć, rozwód rodziców, choroba w rodzinie, przeprowadzka)
• Chce pogadać o tym, co go denerwuje
• Doświadcza agresji ze strony kolegów lub sam jest agresywny
• Ma poczucie, że coś zagraża jego zdrowiu, życiu, bezpieczeństwu

 

Rodzicu! Zapoznaj się:

 "10 powodów, dla których młodzież sięga po dopalacze i narkotyki"
https://osrodekwiosenna.pl/10-powodow-dla-ktorych-mlodziez-siega-po-dopalacze-i-narkotyki/

"Dziecko i pornografia - 5 błędów rodziców "
https://osrodekwiosenna.pl/dziecko-i-pornografia-5-bledow-rodzicow/

Dzieci a nowe technologie

6 zasad postępowania z autystami

Afazja

Dziecko z ADHA w szkole i przedszkolu

Dziecko z autyzmem i zespolem Aspergera w szkole i przedszkolu

Sygnały autyzmu

 

Sieciomazajka

 

 

 

 

 

  
 
 
 
 
 
 
Kalendarz  
 
 
Ogłoszenia  
Aktualności  
Klasa pierwsza  
Klasa dwujęzyczna  
Klasa ósma  
Język m. n. niemiecki  
Integracja  
Zastępstwa  
Dzienniczek ucznia  
Kalendarz  
Planowane wydarzenia  
Zajęcia pozalekcyjne  
Podręczniki  
Stołówka  
Projekty  
Konkursy  
Nauczyciele  
Plan lekcji  

 

 
 
 
 
Stowarzyszenie Wszystko Dla Dzieci
 

 

Jesteś
1384795

gościem
od 26.05.2009