Strona Główna
  Dokumenty zespołu
  Pracownicy zespołu
  Kontakt
 

Wynajem sal

 

  Pedagog
  Psycholog
  Opieka zdrowotna
i stomatologiczna
   

 


  Wydarzenia
  Historia


  biuletyn informacji publicznej
   
  Przydatne linki

FB ZSP 4

 

 

FB Przedszkole 28

 

 

PEDAGOG

 

22-25.06.2020

Moi drodzy, wielkimi krokami zbliża się zakończenie roku szkolnego 2019/2020.  Ten rok szkolny był inny niż wszystkie...ale bardzo dzielnie poradziliście sobie w tej niezwykle trudnej sytuacji. Na szczęście udało nam się zrobić wiele fajnych i wartościowych rzeczy. Mam nadzieje, że podzielacie moje zdanie???
Dziś nadszedł czas na podsumowanie oraz na poruszenie tematu związanego z bezpieczeństwem podczas wakacji.
Co było dla was najbardziej interesujące z tematów poruszanych na zajęciach? Bardzo proszę o przesłanie odpowiedzi na mój adres mailowy magdalenagarbala@gmail.com.
W linku poniżej prezentacja poruszająca zagadnienia związane z "Bezpiecznym odpoczynkiem"- bardzo proszę się z nią zapoznać oraz z numerami alarmowymi.

https://view.genial.ly/5eddfac094e0670d80a14a03/presentation-bezpieczne-wakacje-2020

Dziękuję wszystkim za udział w moich zajęciach i życzę udanych i bezpiecznych wakacji!!!!

Pozdrawiam Magdalena Garbala

 

15-19.06.2020

Witam wszystkich po długim weekendzie. Mam nadzieję, że miło spędziliście czas??? Wracamy dziś do tematu emocji pozytywnych.
Radość!!!!! Radość to pozytywna emocja spowodowana czymś przyjemnym. Towarzyszy jej pewien rodzaj pobudzenia - między innymi poczucie zadowolenia, satysfakcji, czasem wręcz euforia. Jako dzieci potrafimy przeżywać radość, dość intensywnie czując ją całym ciałem i reagując spontanicznie chociażby śmiechem, bogatą gestykulacją czy okrzykami.
A wy kiedy ostatnio odczuwaliście radość?W jakiej sytuacji? Proszę przesłać odpowiedzi na mój adres e-mal magdalenagarbala@gmail.com
Pozdrawiam M.Garbala
życzę wam wielu radosnych chwil!!!!

 

08-10.06.2020

Pozdrawiam Małgorzata Łodo

 

08-10.06.2020

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne 7.06- 19.06
Koniec roku się zbliża, a następne dwa tygodnie będą krótkie z powodu dni wolnych dlatego też zapraszam wszystkich do zabawy z zagadkami. …
kl 3
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-porach-roku/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-przyborach-szkolnych/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-owocach/
Kl 4
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-zawodach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zgadywanki-rymowanki/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-przedmiotach-w-domu/
Kl 5 
https://miastodzieci.pl/zagadki/lamiglowki-logiczne/
https://miastodzieci.pl/zagadki/krotkie-zagadki-logiczne/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-na-logike/
https://miastodzieci.pl/zagadki/trudne-zagadki-logiczne/ 
Kl 6
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-warzywach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-kwiatach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-drzewach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/krotkie-zagadki-o-przyrodzie/
 kl 7
- https://miastodzieci.pl/zagadki/smieszne-zagadki-logiczne/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-matematyczne-tekstowe/
- https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-matematyczne-logiczne/  
kl 8
https://oke.jaworzno.pl/www3/2020/03/16/zadania-do-powtorki-przed-egzaminem/

Pozdrawiam Małgorzata Łodo

 

08-10.06.2020


Witam serdecznie :) Co u was słychać? W tym tygodniu bardzo istotny temat, a mianowicie złość.
Zapraszam do posłuchania piosenki wyjaśniającej czym jest złość.
https://www.youtube.com/watch?v=G8Gv1sC3d3k
oraz zapoznania się z ilustracjami i odpowiedź na pytanie- Co Cię ostatnio zdenerwowało i złość wywołało?
Odpowiedzi proszę przesłać na mój adres mailowy magdalenagarbala@gmail.com

Pozdrawiam Magdalena Garbala

 

01-05.06.2020

 

01-05.06.2020 ZKK

Zadania ZKK:

zkk kl 3

zkk kl 4

zkk kl 5-6

zkk kl 7-8

 

01-05.06.2020

Witam moi drodzy w pierwszym tygodniu czerwca- zaczynam od życzeń z okazji dnia dziecka :

Bądź dzieckiem jak najdłużej
Jak dziecko baw się, śmiej
I kochaj tak jak dziecko
I serce dziecka zawsze miej!


Zachęcam was do zapoznania się z graficznymi informacjami ( prawa dziecka oraz obowiązki dziecka) i proszę o stworzenie swojej domowej listy obowiązków. Mam nadzieję, że takie macie. Jestem bardzo ciekawa jakie macie w domu zadania i mam nadzieję, że się z nich wywiązujecie? Zachęcam do przesłania listy na mój adres e-mail magdalenagarbala@gmail.com
Pozdrawiam Magdalena Garbala

 

25-29.05.2020

RODZICU!

UCZNIOWIE!

Wyzwanie nr 6 - Cichy Przyjaciel
Nie daj się nudzie i weź udział w Wyzwaniu!
Zabawa oparta jest na znanej harcerskiej zabawie „Cichy Przyjaciel”. Dziś możemy bawić się w nią w domy, ale trochę inaczej. Moja propozycja jest więc trochę inna…. dostosowana do obecnej sytuacji. Sprawianie drobnych przyjemności przez „Cichego Przyjaciela” zastąpimy pewnymi wyzwaniami do wykonania. Na każdy tydzień przypadną 3 wyzwania, można je wykonywać dzień po dniu – ale uwaga!- nie 3 w jednym dniu.
Każde wykonane wyzwanie należy „udokumentować” – od was zależy w jaki sposób.
Instrukcja do zabawy:
Przeczytaj zadanie, wykonaj je i odznacz we właściwym polu. Na bieżąco możesz przesyłać wykonanie zadanie ( na adres: Pedmlodo@gmail.com lub już jak wykonasz, wszystko jako załącznik, bądź po powrocie do szkoły przynieś do pedagoga wypełnioną kartę i jak najwięcej "dowodów" wykonanych zadań, np. rysunków, zdjęć itp. 
Tydzień 4


Numer wyzwania/zadania

Zadanie/wyzwanie

Zrobione (data, dowód)

1.

W tym tygodniu Twoim zadaniem jest zostanie CICHYM PRZYJACIELEM MAMY
We wtorek obchodzimy Święto naszych Mam – niech to będzie nie dzień a cały tydzień , w którym będziesz okazywał jej swoją miłość i wdzięczność.
Dlatego też pierwszym zadaniem będzie codzienne przygotowywanie jakiegoś posiłku. Niech to będą np.: śniadanie dla królowej, chwilka na pyszną kawusię, przytulna kolacja czy też odpoczynek z rozgrzewającą herbatką.

 

2.

Przygotuj kartkę z życzeniami dla Mamy. Napisz w niej kim dla Ciebie jest i i co w niej kochasz najbardziej. Na kartce spróbuj narysować jej portret.

 

3.

Kwiaty dla mamy- przygotuj swój własny nietypowy bukiet kwiatów dla Mamy. Do wykonania bukietu użyj materiałów, które masz w swoim pokoju- mogą to być patyczki, włóczki, bibuła, gazety, rurki, plastikowe butelki, . woreczki itp. Wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej

 

POWODZENIA
Pozdrawiam
Ped. M Łodo

 

 

25-29.05.2020 ZKK

Zadania ZKK:

zkk kl 3

zkk kl 4-5

zkk kl 6-7

zkk kl 8

 

 

25-29.05.2020

Witam moi drodzy, jak co tydzień przesyłam kolejną propozycję w ramach zajęć Treningu Umiejętności Społecznych.
Dziś chciałam się z wami podzielić linkiem do ruletki szczerości.
 https://wordwall.net/pl/resource/2228159/gra-w-szczero%c5%9b%c4%87
Nie jest to standardowa ruletka. Ta zabawa polega na odpowiadaniu na wylosowane pytania. Proszę abyście 5 razy zakręcili kołem i przesłali mi na maila magdalenagarbala@gmail.com odpowiedzi na wylosowane pytania.
Pozdrawiam Serdecznie Magdalena GarbalaWitam moi drodzy, jak co tydzień przesyłam kolejną propozycję w ramach zajęć Treningu Umiejętności Społecznych.
Dziś chciałam się z wami podzielić linkiem do ruletki szczerości.
 https://wordwall.net/pl/resource/2228159/gra-w-szczero%c5%9b%c4%87
Nie jest to standardowa ruletka. Ta zabawa polega na odpowiadaniu na wylosowane pytania. Proszę abyście 5 razy zakręcili kołem i przesłali mi na maila magdalenagarbala@gmail.com odpowiedzi na wylosowane pytania.
Pozdrawiam Serdecznie Magdalena Garbala

 

 

ZKK

Zadania ZKK:

zkk kl 3

zkk kl 4-5

zkk kl 6-7

zkk kl 8

 

18-22.05.2020

Wyzwanie nr 5 - Cichy Przyjaciel


Nie daj się nudzie i weź udział w Wyzwaniu!
Zabawa oparta jest na znanej harcerskiej zabawie „Cichy Przyjaciel”. Dziś możemy bawić się w nią w domy, ale trochę inaczej. Moja propozycja jest więc trochę inna…. dostosowana do obecnej sytuacji. Sprawianie drobnych przyjemności przez „Cichego Przyjaciela” zastąpimy pewnymi wyzwaniami do wykonania. Na każdy tydzień przypadną 3 wyzwania, można je wykonywać dzień po dniu – ale uwaga!- nie 3 w jednym dniu.
Każde wykonane wyzwanie należy „udokumentować” – od was zależy w jaki sposób.
Instrukcja do zabawy:
Przeczytaj zadanie, wykonaj je i odznacz we właściwym polu. Na bieżąco możesz przesyłać wykonanie zadanie ( na adres: Pedmlodo@gmail.com lub już jak wykonasz, wszystko jako załącznik, bądź po powrocie do szkoły przynieś do pedagoga wypełnioną kartę i jak najwięcej "dowodów" wykonanych zadań, np. rysunków, zdjęć itp. 

Tydzień 4

Tydzień 4


Numer wyzwania/zadania

Zadanie/wyzwanie

Zrobione (data, dowód)

1.

W tym tygodniu Twoim zadaniem jest zostanie CICHYM PRZYJACIELEM który mówi miłe słowa innym. Przygotuj małe karteczki, liściki z miłymi słowami obrazkami czy grafikami. Następnie przez 3 dni  podkładaj je domownikom i obserwuj jak zareagują. Myślę, że wszystkich ucieszą Twoje liściki.

 

2.

Dziś dzień PRZYJACIELA- ty sam też jesteś przyjacielem siebie samego – zrób coś z tym. Skontaktuj się  (w dowolnie wybrany przez ciebie sposób – oczywiście bezpieczny w sytuacji epidemii) z najlepszym przyjacielem i  napisz mu kilka miłych słów (dowodem może być mail/wiadomość na messengerze, sms czy inne)

 

3.

Na zakończenie – przygotuj Domowe Kino. Przygotuj i rozdaj zaproszenia dla wszystkich domowników na seans. Wybierz film, który chętnie zobaczy cała rodzina, przygotuj popcorn i inne lubione przez Was przekąski. Życzę miłej zabawy

 

POWODZENIA
Pozdrawiam
Ped. M Łodo

W tym tygodniu chciałabym wszystkich zaprosić do zabawy w ruletkę.- https://www.facebook.com/PoradniaGliwice/photos/a.699488886795115/2855900487820600/?type=3&theater
Jest to forma aktywności, która może pomóc pokonać lęk, czy strach, jak również może bardzo się przydać w obecnym czasie.

 

18-22.05.2020

Witam moi drodzy,co u was? W ramach zajęć Treningu Umiejętności Społecznych zachęcam was do odpowiedzenia na kilka przyjemnych pytań https://drive.google.com/file/d/1S8JL1bxJlIQ8yWFspakjh7o4kgrG-5e_/view?usp=sharing
 można również, je zilustrować. Najbardziej ciekawią mnie wasze odpowiedzi na nr 18:)
Standardowo czekam na wasze prace magdalenagarbala@gmail.com

Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia!

 

11-15.05.2020

Mamo, tato... pobawmy się RAZEM
Proponowane proste gry i zabawy uczą "przez zabawę" oraz wspomagają rozwój społeczny, emocjonalny i ruchowy Waszych pociech a Wam pomogą powrócić na chwilę do beztroskich chwil z dzieciństwa. 

  1. Coraz mniejsze i mniejsze.
    Uczestnicy zdejmują papcie. Każde bierze jedną stronę gazety i kładzie ją na podłodze. Gazety są "wyspami", które stają się coraz mniejsze. Puszczamy dowolną muzykę. Kiedy gra muzyka spacerujemy między gazetami. Kiedy muzyka przestaje grać, uczestnicy stają na dowolnej "wyspie" i wypowiadają słowa: "Raz, dwa, trzy... zmniejsz wyspę i ty!". Potem każdy musi oderwać kawałek swojej gazety, wyrzucić do kosza i zabawa zaczyna się od początku. W ten sposób "wyspy" staja się coraz mniejsze. Kiedy pierwszy uczestnik będzie musiał stanąć na jednej nodze... zabawa będzie zakończona.
     
  2. Poczuj swoje serce.
    Dorosły mówi: "Stań spokojnie. Połóż rękę po lewej stronie klatki piersiowej. Czy czujesz swoje serce? Chciałabym ci pomóc, abyś poczuł je wyraźniej. Zacznij więc biegać w miejscu (10sek.). Teraz wyobraź sobie, że jesteś dużą piłką, która skacze (10sek.). Teraz płyń w powietrzu (10sek.). Zatrzymaj się. Połóżcie rękę na sercu.
    Czy teraz czujesz?"
     
  3. Kostka.
    Dorosły rzuca kostkę, a dzieci jeżeli wypadnie:
  4. Podskakują w miejscu.
  5. Wykonują przysiady.
  6. Układają na podłodze ze swojego ciała trójkąt.
  7. Obracają się w kółko.
  8. Robią pajacyki.
  9. Biegną w miejscu.
     
  10. Najlepszy przyjaciel.
    Każde dziecko ma pluszową maskotkę. Dorosły włącza spokojną muzykę, a dzieci biorą maskotki i pokazują im jak można się poruszać do przodu, do tyłu....Kołyszą maskotkę, tulą itp.
     
  11. Kogo brak? Czego brak?
    Wszyscy stoją w kole. Na środku pokoju leży koc. Dorosły prosi dziecko/ dzieci, aby odwrócili się i zamknęli oczy. Następnie chowa jedno dziecko/ lub jakiś przedmiot pod koc i mówi "już". W tym momencie wszyscy odwracają się i patrzą kogo nie ma lub czego brakuje. Brawa dla zwycięzcy. Potem chowamy kogoś lub coś innego i zabawa rozpoczyna się od nowa.
     
  12. Dziękuję.
    Każde dziecko dostaje papierowa serwetkę, którą nosi na głowie, uważając, aby nie spadła. Dzieci poruszają się w dowolny sposób przy muzyce. Gdy jakaś serwetka upadnie na podłogę, dziecko które ją upuściło, musi się zatrzymać. STOP. Nie może się poruszyć dotąd, aż inne dziecko położy mu serwetkę na głowie. Powinno przy tym podziękować koledze, mówiąc: "Dziękuje", który z kolei powinien powiedzieć: "Zrobiłem to z przyjemnością".
     
  13. Mysz w podróży.
    Uczestnicy siedzą blisko siebie w kole. Dorosły pokazuje małą piłkę mówiąc, żeby wyobraziły sobie, że jest to myszka, która mieszka ze swoim rodzeństwem i rodzicami w pięknym, przytulnym mysim mieszkaniu na polu. Któregoś dnia myszka postanowiła wyruszyć w świat i przeżyć ciekawe przygody. Dorosły przykłada piłeczkę do ucha i mówi: "Hej, myszko mała, co chciałabyś robić?" a potem nasłuchuje i mówi: "Myszka chciałaby przejść się po kole, ale powoli, bo jeszcze jest zaspana. Spróbujcie spełnić jej życzenie i podajcie ją sobie powolutku." Gdy dorosły zawoła: "Stop!" myszka musi się zatrzymać i powiedzieć, co teraz chce robić, np. biec szybciej, zawrócić, podskakiwać, iść po skosie... itp.
     
  14. Stop!
    Dzieci biegają wolniutko po sali/ pokoju do czasu, gdy dorosły zawoła: Stop! I wymieni jakąś liczbę, np. 1. Wtedy dzieci zatrzymują się i dotykają podłogi tylko jedną częścią ciała, np. stopą. Zabawę powtarzamy, wymyślając różne zadania.
     
  15. Kim jestem?
    Przygotujmy ilustracje zwierząt z dowolnych czasopism. Dzielimy uczestników na połowę. Jedna grupa losuje obrazki przedstawiające zwierzęta. Pokazuje ich ruchy, naśladuje ich głosy, a druga grupa odgaduje, jakie to zwierzę.
     
  16. Dbamy o higienę.
    Przygotuj kostkę z obrazkami. Dorosły pokazuje dzieciom kostkę, na ścianach której znajdują się obrazki przyborów do mycia i różnych kosmetyków. Uczestnicy nazywają przedmioty. Jedni rzucają kostką tak, aby inne nie widziały co wypadnie i naśladują czynności, do których jest potrzebny dany przedmiot. Drudzy odgadują.
  17. Zgaduj zgadula, w której ręce kula?
    Przebieg: Uczestnicy siedzą w kole, ręce trzymają za sobą i podają sobie małą piłkę. Stojąca w środku osoba próbuje odgadnąć, kto ma w danej chwili piłeczkę. Następnie następuje zamiana ról.
     
  18. Jestem rzeźbiarzem.
    Przebieg: Jedno dziecko lub osoba dorosła jest rzeźbiarzem, a druga osoba – materiałem, z którego on rzeźbi. Materiał wykonuje polecenia rzeźbiarza. Następnie następuje zamiana ról.
     
  19. Raz, dwa, trzy... Baba – Jaga patrzy.
    Przebieg: Znajdźmy trochę miejsca np. w przedpokoju, w ogródku lub na dworze itp. Biegamy sobie w przy dźwiękach dowolnej muzyki/ możemy klaskać, skandować/. Prowadzący woła hasło: Raz, dwa, trzy Baba-Jaga patrzy! Wszyscy uczestnicy zabawy zatrzymują się w bezruchu tak, by Baba-Jaga (czyli prowadzący) ich nie zauważyła.
     
  20. Druga ręka.
    Przebieg: Każdy uczestnik dostaje szyfonową chustkę, apaszkę itp. i siada na podłodze, trzymając ją luźno w jednej ręce. Następnie uczestnicy rzucają chustki wysoko chwytając drugą ręką. Prowadzący podpowiada, żeby wyobrazili sobie przy tym, że chustka jest małym kotkiem, który przeskakuje z dłoni na dłoń. Następnie prowadzący włącza dowolną muzykę (łagodną), a pozostali starają się przerzucać chusty w rytm muzyki. Prowadzący. mówi, że chustka jest coraz bardziej zmęczona, aby przerzucały ją wolniej, a potem pozwoliły zasnąć w jednej dłoni.
     
  21. Obejmowanie się i toczenie.
    Przebieg: Prowadzący zabawę włącza rytmiczną muzykę a pozostali uczestnicy tańczą po całym pokoju. Gdy prowadzący zawoła: "teraz obejmujcie się i toczcie!", wtedy dzieci bądź uczestnicy szybko podbiegają do drugiej osoby, obejmują się, kładą na dywanie i toczą po nim... jak walce.
     
  22. Kto szybciej?
    Przebieg: Uczestnicy zabawy siadają w kręgu, a jedno w środku. Osoba w środku podrzuca małą piłeczkę i jednocześnie wymienia jedną bądź dwie osoby z kręgu, opisując ich wygląd. Osoby opisane wstają udając się do środka koła i starają się złapać piłeczkę. Ten uczestnik, który złapie piłkę pozostaje w środku i zabawa rozpoczyna się od nowa.
     
  23. Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne.
    Przebieg: Prowadzący proponuje uczestnikom zabawę, podczas której ćwiczą, jak należy przysłuchiwać się sobie i zrobić szybko to, czego druga osoba od nich oczekuje. Uczestnicy siadają na krzesłach w kręgu. Prawe krzesło obok prowadzącego jest wolne. Zabawę rozpoczyna osoba prowadząca, mówiąc: "Miejsce po mojej prawej stronie jest wolne, chciałabym/ bym... Anię do mnie." Gdy wypowie to zdanie, wówczas Ania wstaje ze swojego krzesła i podbiega do wolnego obok krzesła obok prowadzącego i siada na nim. Ania zostawiła teraz wolne krzesło. Uczestnik, który siedzi obok tego wolnego miejsca mówi teraz zdanie... wywołując inną osobę, by usiadła po jego lewej lub prawej stronie. I tak zabawa się toczy, a uczestnicy zmieniają miejsca. Uwaga: można zabawę przeprowadzić bez krzeseł, siedząc na dywanie lub podłodze.
     
  24. Pióra na wietrze – wyciszmy się.
    Przebieg: Uczestnicy zabawy siadają w kole wokół rozłożonego prześcieradła, dużej chusty itp., i chwytają je mocno obiema rękami. Prowadzący mówi: "Wyobraźcie sobie, że prześcieradło jest wiatrem. Gdy wszyscy będziemy jednocześnie opuszczać i podnosić prześcieradło, poczujecie ten wiatr. Dobrze byłoby, gdybyśmy wszyscy policzyli do trzech i razem podnieśli prześcieradło i je opuścili". Prowadzący mówi: "Przyniosłam/ łem wam małe piórko, którym wiatr może się bawić. Położę je po środku prześcieradła. Spróbujcie bardzo delikatnie podrzucić piórko prześcieradłem i złapać je gdy będzie opadać.". Uwaga: można także podrzucać balon.
     
  25. Co to jest?
    Przebieg: Uczestnicy siadają w kole na podłodze. Podczas, gdy inni zamykają oczy, jeden uczestnik odchodzi z koła i uderza trzy razy palcami w wybrany przedmiot w pokoju. Po jego powrocie do koła, pozostali otwierają oczy. Próbują odgadnąć, w jaki przedmiot uderzał wybrany uczestnik – dziecko. Osoba, która odgadła będzie teraz zadawała zagadkę pozostałym.
     
  26. Do lewego lub prawego ucha.
    Przebieg: Jedna osoba zakrywa sobie oczy opaską lub apaszką, a druga podchodzi i uruchamia przedmiot, który wydaje jakiś odgłos, dźwięk. Uczestnik z zawiązanymi oczami mówi, z której strony słyszy dźwięk.

Opracowała Gabriela Niemiec- nauczyciel-konsultant METIS
Na podstawie literatury: "A czy wy tak potraficie?" M. Wieman; "Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli" M. Bogdanowicz materiał opracowała Gabriela Niemiec.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Witam Was serdecznie w kolejnym tygodniu zdalnej nauki.
Tym razem chciałam was zaprosić do interaktywnych zabaw - ortogramy-
Mam nadzieję, że nie tylko będziecie się dobrze bawić, ale dzięki tym zabawom utrwalicie sobie pisownię wyrazów z „ó”, „u”, „rz”, „ż”, „ch”, „h”
Klikając w link https://wordwall.net/pl/resource/2025121/polski/wykre%c5%9blanka-ortogramy
otworzy się strona Wordwall , następnie po prawej stronie będzie zakładka - materiały interaktywne i tam wybierzcie wybrane przeze mnie dla was gry.

 

kl 3-4

  1. połącz w parę
  2. szybki test
  3. teleturniej

Kl 5-6

  1. Połącz w pary
  2. Wisielec
  3. otwórz pudełko

kl 7-8

  1. anagramy
  2. przebij balon-
  3. znajdź ukryte słowo-

Powodzenia w pokonywaniu kolejnych kroków zabaw.
Wasza ped M. Łodo

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Wyzwanie nr 4 - Cichy Przyjaciel


Nie daj się nudzie i weź udział w Wyzwaniu!


Zabawa oparta jest na znanej harcerskiej zabawie „Cichy Przyjaciel”. Dziś możemy bawić się w nią w domy, ale trochę inaczej. Moja propozycja jest więc trochę inna…. dostosowana do obecnej sytuacji. Sprawianie drobnych przyjemności przez „Cichego Przyjaciela” zastąpimy pewnymi wyzwaniami do wykonania. Na każdy tydzień przypadną 3 wyzwania, można je wykonywać dzień po dniu – ale uwaga!- nie 3 w jednym dniu.
Każde wykonane wyzwanie należy „udokumentować” – od was zależy w jaki sposób.
Instrukcja do zabawy:

Przeczytaj zadanie, wykonaj je i odznacz we właściwym polu. Na bieżąco możesz przesyłać wykonanie zadanie (na adres: Pedmlodo@gmail.com lub już jak wykonasz, wszystko jako załącznik, bądź po powrocie do szkoły przynieś do pedagoga wypełnioną kartę i jak najwięcej "dowodów" wykonanych zadań, np. rysunków, zdjęć itp.)

Tydzień 4

POWODZENIA
Pozdrawiam
Ped. M Łodo

 

 

11-15.05.2020

Witam Serdecznie w kolejnym majowym tygodniu. Tydzień temu analizowaliśmy swoje mocne strony, a dziś zastanowimy się jak możemy je wykorzystać w codziennym życiu. Skupimy się na konkretnych dziedzinach- nauka, rozwój zainteresowań, relacje z innymi, planowanie swojej przyszłości. W linku poniżej karta do druku, ale zachęcam do samodzielnego stworzenia takiego schematu i przesłania go na mój adres mailowy magdalenagarbala@gmail.com

https://drive.google.com/file/d/1RSe5sTYCY8I4u1LtjKHDlsbPJx44nWVY/view?usp=sharing

Pozdrawiam i czekam na wasze wiadomości
Magdalena Garbala

 

05.05.2020

Wyzwanie nr 3 - Cichy Przyjaciel
Nie daj się nudzie i weź udział w Wyzwaniu!
Zabawa oparta jest na znanej harcerskiej zabawie „Cichy Przyjaciel”. Dziś możemy bawić się w nią w domy, ale trochę inaczej. Moja propozycja jest więc trochę inna…. dostosowana do obecnej sytuacji. Sprawianie drobnych przyjemności przez „Cichego Przyjaciela” zastąpimy pewnymi wyzwaniami do wykonania. Na każdy tydzień przypadną 3 wyzwania, można je wykonywać dzień po dniu – ale uwaga!- nie 3 w jednym dniu.
Każde wykonane wyzwanie należy „udokumentować” – od was zależy w jaki sposób.
Instrukcja do zabawy:
Przeczytaj zadanie, wykonaj je i odznacz we właściwym polu. Na bieżąco możesz przesyłać wykonanie zadanie ( na adres: Pedmlodo@gmail.com lub już jak wykonasz, wszystko jako załącznik, bądź po powrocie do szkoły przynieś do pedagoga wypełnioną kartę i jak najwięcej "dowodów" wykonanych zadań, np. rysunków, zdjęć itp. 
Tydzień 3


Numer wyzwania/zadania

Zadanie/wyzwanie

Zrobione (data, dowód)

1.

Twoim zadaniem będzie zrobienie bezinteresownie czegoś miłego dla drugiej osoby – może to być telefon/sms/mali do babci, dziadka, koleżanki; może to być rozmowa z samotnym sąsiadem np. przez balkon lub okno; może to być pomoc w przygotowaniu posiłku, posprzątanie pokoju :) Cokolwiek co może komuś sprawić radość (najlepszym dowodem wykonania zadania będzie kartka na której zapiszesz co i dla kogo zrobiłeś :)).

 

2.

Zrób coś dla domowników i siebie- zorganizuj wieczór/godzinę/poranek gier planszowych/karcianych – co tylko lubisz. Dziś przyjemność także dla Ciebie (zrób zdjęcie tego wydarzenia).

 

3.

Skontaktuj się  (w dowolnie wybrany przez ciebie sposób – oczywiście bezpieczny w sytuacji epidemii) z najlepszym przyjacielem i  powiedź mu za co go lubisz (dowodem może być mail/wiadomość na messengerze, sms czy inne)

 

 

Pozdrawiam
Ped. M Łodo

 

05.05.2020

Propozycje ćwiczeń w ramach zkk:

ZKK

Uprawomocnić unieważnione uczucia, potrzeby…
Dziecko biegnie, potyka się, upada i kaleczy kolano. Szlocha. I słyszy od rodzica „nie rycz to przecież nie boli! Uspokój się!”
Nastolatek mówi, że jest mu źle na sercu, bo odwołano koncert. I słyszy „a cóż to za problem?” albo „nie przejmuj się”
Dorosła osoba mówi z błyskiem w oku: „mam taki plan ...” I słyszy „znowu coś wymyślasz? po co ci to?” albo subtelniej „na pewno wiesz co robisz?”
Mówisz: „nie wiem jak sobie poradzę” i słyszysz „nie przesadzaj”, „znowu za dużo myślisz”
Unieważnianie to ignorowanie, bagatelizowanie,wyśmiewanie, podważanie tego co czujemy, tego jak myślimy, tego co robimy.
Powoduje, że zamiast rozpoznawać i regulować emocje, zaczynamy się ich wstydzić. Przestajemy ufać sobie.
Z czasem sami zaczynamy unieważniać własne emocje, podważać własne potrzeby, zamiary.
Uprawomocnienie to uznanie prawdziwości czyjegoś subiektywnego odczucia, pragnienia, punktu widzenia.
Nie oznacza udawania, że myślimy, czujemy czy postrzegamy tak samo. Ani aprobowania wszystkiego.
Uznajemy czyjeś prawo do odrębnego odczuwania czy postrzegania rzeczywistości.
Uprawomocniamy, dając sobie prawo do własnego rozumienia, gdy obdarowujemy:
• uwagą i szacunkiem – widzę, jak przeżywasz to po swojemu (nie po mojemu), jestem obok, towarzyszę ci
• nazywaniem tego co widzimy – np. „widzę, że ci ciężko”, „widzę, że masz śmiałe plany i pomysły, opowiedz o nich więcej”
• normalizowaniem – to normalne: że się zasmuciłeś (bo odwołano koncert, tak reagujemy na utraty), że się niepokoisz
(bo nie wiesz co cię czeka, tak reagujemy na niejasne sytuacje); że jesteś podekscytowany, bo masz pomysł
(bo tak reagujemy, kiedy coś wymyślmy, planujemy)
• prawem do własnego przeżywania - rozumiem, że tak właśnie teraz czujesz, bo jest to wynikiem sytuacji w jakiej się znajdujesz
A wtedy zamiast zawstydzenia pojawi się akceptacja dla przeżywanego uczucia, a potem przestrzeń do zajęcia się nim, a w konsekwencji do poradzenia sobie.
Źródło zdjęcia :
https://pl.freepik.com/darmowe-zdjecie-wektory/podroz

Ped M. Łodo

 

 

05.05.2020

Bajka dla dzieci klas młodszych  mówiąca o tym dlaczego należy nosić maseczki ochronne
Bajka o noszeniu maseeczek ochronnych

Zachęcamy również do zapoznania się z ciekawymi pomysłami- Sprytne sztuczki do nauki w czasie pandemii- Sprytne sztuczki do nauki

Oraz gdzie można uzyskać pomoc i wsparcie – kompendium adresów, telefonów kontaktowych.- Pomoc i wsparcie w sytuacjach trudnych
Pedagog M. Łodo, M. Garbala i psycholog M. Otto

 

04-08.05.2020

Witam- mam nadzieję, że jesteście w dobrym nastroju po weekendzie majowym?  Pierwsze majowe zajęcia zaczynamy od kontynuacji tematu, który często poruszamy- "Mocne strony". Proponuję przeczytać informację "Zwiększ swoją moc", która zawiera wskazówki jak możemy wykorzystać swoje mocne strony w codziennym życiu. Następnie zachęcam do wypełnienia karty znajdującej się w linku poniżej.
https://drive.google.com/file/d/1RMOJnfPL4A75MLlDGsezLw_wINcVvjsH/view?usp=sharing
Ja wiem, że macie sporo mocnych stron, ale pamiętam z zajęć, że mówienie o nich sprawiało wam problem. Proszę o wypełnienie karty i  odesłanie na mój adres mailowy magdalenagarbala@gmail.com Gorąco was do tego zachęcam:) Jeśli ktoś nie ma drukarki proszę wypisać na kartce.
Pozdrawiam serdecznie Magdalena Garbala

 

27-30.04.2020

Witam, dziś chciałam wam zaproponować taki tygodniowy spis dobrych rzeczy które was spotkają(rzeczy, sytuacji, gestów) oraz które wy zrobiliście. Jestem pewna, że wiele dobrych rzeczy was spotyka w ciągu dnia być może sami nie jesteście świadomi ile tego jest. Może mama ugotowała wasze ulubione danie, a może tata was pochwalił...Może wy pomogliście w porządkach albo pobawiliście się z rodzeństwem, a może powiedzieliście mamie coś miłego? Chciała bym aby to ćwiczenie uzmysłowiło nam, że w pędzie codziennego życia nie skupiamy się i nie doceniamy małych i przyjemnych rzeczy słów, gestów, niespodzianek, uśmiechów, a takie drobne pozytywne sygnały są bardzo istotne. W linku tygodniowy spis dobrych rzeczy jeśli ktoś chciał by sobie wydrukować, można też samemu stworzyć sobie tabelkę według własnego uznania. (taka jaka wam się podoba)
https://drive.google.com/file/d/1ACDJgD7u7VWzgHDGY2uRST7t3bOVJW4F/view?usp=sharing

 Oczywiście proszę o przesłanie tabelki lub zdjęcia na adres mailowy magdalenagarbala@gmail.com
Pozdrawiam Magdalena Garbala

 

27-30.04.2020

Wyzwanie nr 2 - Cichy Przyjaciel
Nie daj się nudzie i weź udział w Wyzwaniu!
Zabawa oparta jest na znanej harcerskiej zabawie „Cichy Przyjaciel”. Dziś możemy bawić się w nią w domy, ale trochę inaczej. Moja propozycja jest więc trochę inna…. dostosowana do obecnej sytuacji. Sprawianie drobnych przyjemności przez „Cichego Przyjaciela” zastąpimy pewnymi wyzwaniami do wykonania. Na każdy tydzień przypadną 3 wyzwania, można je wykonywać dzień po dniu – ale uwaga!- nie 3 w jednym dniu.
Każde wykonane wyzwanie należy „udokumentować” – od was zależy w jaki sposób.
Instrukcja do zabawy:
Przeczytaj zadanie, wykonaj je i odznacz we właściwym polu. Na bieżąco możesz przesyłać wykonanie zadanie ( na adres: Pedmlodo@gmail.com lub już jak wykonasz, wszystko jako załącznik, bądź po powrocie do szkoły przynieś do pedagoga wypełnioną kartę i jak najwięcej "dowodów" wykonanych zadań, np. rysunków, zdjęć itp. 

Numer wyzwania/zadania

Zadanie/wyzwanie

Zrobione (data, dowód)

1.

Dziś twoim zadaniem będzie zrobienie motywującego obrazka (np. uśmiechnięta buzia z napisem „Niedługo znów się zobaczymy”) i przyklejenie go w oknie tak aby inni mogli go zobaczyć (najlepszym dowodem wykonania zadania będzie zdjęcie okna- oczywiście zrobionego z domu).

 

2.

Przygotuj list dla kolegi/koleżanki z klasy, którego lubisz najmniej (Wiem, że to trudne, bo przecież lubisz wszystkich). Napisz w nim co moglibyście robić razem gdybyście mogli się spotykać.

 

3.

Napisz na kartce 2 cech, które uważasz za swoje największe wady (z pewnością ich nie masz, ale postaraj się).

 

Pozdrawiam
Ped. M Łodo

 

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne
W tym tygodniu wszystkim uczniom uczestniczącym w zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych polecam bardzo fajne zagadki logiczne.   Na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło że są banalnie proste, a jednak …
Jestem ciekawa komu udało się odgadnąć bezbłędnie wszystkie? 
Kl 3
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-zawodach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zgadywanki-rymowanki/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-przedmiotach-w-domu/
kl 4
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-porach-roku/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-o-przyborach-szkolnych/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-owocach/
Kl 5
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-warzywach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-kwiatach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-drzewach/
https://miastodzieci.pl/zagadki/krotkie-zagadki-o-przyrodzie/
 kl 6
- https://miastodzieci.pl/zagadki/smieszne-zagadki-logiczne/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-matematyczne-tekstowe/
- https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-matematyczne-logiczne/  
Kl 7 
https://miastodzieci.pl/zagadki/lamiglowki-logiczne/
https://miastodzieci.pl/zagadki/krotkie-zagadki-logiczne/
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-na-logike/
https://miastodzieci.pl/zagadki/trudne-zagadki-logiczne/ 
kl 8

Życzę udanej zabawy
Wasza ped M. Łodo

 

 

20-24.04.2020

DOMOWE STORY CUBES:

1.Z podanych obrazków ułóż i zapisz historyjkę opowiadającą jak spędzasz czas w domu podczas pandemii.
2 Każdy obrazek możesz wydrukować i zagrać z domownikami w układanie zabawnych historii.

Kliknij: OBRAZKI DO HISTORYJKI

 

 

20-24.04.2020

Kolejne zajęcia będą poświęcone  pozytywnym relacjom z rówieśnikami. Jest to zagadnienie często poruszane na naszych zajęciach.
Myślę, że jesteście już świadomi swoich umiejętności nawiązywania pozytywnych kontaktów, lecz musimy nadal pracować nad ich utrzymywaniem. Moja propozycja ćwiczenia polega na nawiązaniu pozytywnej relacji z osobą z waszej klasy, z którą do tej pory mieliście słaby kontakt. Proszę by rekcję nawiązać za pośrednictwem komunikatora internetowego, maila lub czata.(co być może ułatwi wam zadanie, ale nie wątpliwie zmusza nas do tego obecna sytuacja) Bardzo proszę o przesłanie informacji zwrotnej czy udało wam się nawiązać kontakt, czy był on odwzajemniony i czy ma szansę zostać utrzymany na mój adres mailowy magdalenagarbala@gmail.com.
Powodzenia
Pozdrawiam Magdalena Garbala

 

15-17.04.2020

Po świętach moi drodzy zabieramy się do pracy.Dla przypomnienia na zdjęciu cele naszych zajęć. W ramach powtórki zachowań akceptowanych w danych sytuacjach karta z powitaniami. Zachęcam do poprawnego dopasowania i oczywiście czekam na wasze wiadomości magdalenagarbala@gmail.com

Pozdrawiam Magdalena Garbala

https://drive.google.com/file/d/1VQiUDMkqZ-GC0Hgcka9Iz5IIpHaY5Hw2/view?usp=sharing

 

6-10.04.2020

 

 

6-10.04.2020

Zachęcam by w ramach zajęć Treningu Umiejętności Społecznych aktywnie uczestniczyć w przedświątecznych przygotowaniach. Może pięknie udekorujecie stół, a może upieczecie babeczki? Czekam na wasze foto-relacje.

https://drive.google.com/file/d/1vmu6CD2pVNML6GLHhQnVFtFatkSWH9G6/view?usp=sharing

Pozdrawiam Serdecznie Magdalena Garbala

 

 

Już 3 tydzień zdalnej szkoły. Dlatego też postanowiłam  w ramach zajęć zk-k i rozluźnienia trudnej atmosfery oraz zabicia domowej nudy-  zaproponować wszystkim wyzwania.  
Wyniki wyzwań proszę o przesłanie do mnie ma maila: Pedmlodo@gmail.com
Najbardziej zaangażowanych uczniów obiecuję nagrodzić.
Klasy 7 i 8                                                                                
Nagraj  sam, lub najlepiej wspólnie z rodziną krótki filmik jak się bawicie do jakiegoś znanego i lubianego utworu.  Tutaj przykład:
https://www.facebook.com/ali.hoffman3/videos/10157804219590731/
klasy  5 i 6
Złóż „Zmieniacza twarzy” wg schematu. Nagraj filmik lub zrób zdjęcie, jak zmieniają się jego minki
https://www.youtube.com/watch?v=ODmx6jgyxkM
Klasy 3 i 4
Wykonaj rysunek zwierzaka wg  „5 minutowych sztuczek” pokazanych w poniższym filmiku:
https://www.facebook.com/5minutowesztuczki/videos/3181074555451302/?t=12

Życzę udanej zabawy, zdrowia i wiosennej radości wszystkim.  Zachęcam do kontaktu. Każdy z Was może do mnie pisać z każdym problemem. Nikogo nie zostawię bez odpowiedzi.
Zachęcam również do korzystania z linków, które wrzucałam wcześniej.
Wasza pedagog Małgorzata Łodo.

Polecam link:

https://www.gov.pl/web/edukacja/materialy-cwiczeniowe-
dla-uczniow-niepelnosprawnych-dostosowane-do-nowej-podstawy
-programowej-ksztalcenia-ogolnego?fbclid=IwAR2i2qIJCSXIqpQ
sbGTUmZ2W4lxiz8znwbG21AxZZshkkGKoQg0ot4ucRHM


 

 

 

Zalecam zapoznanie się ze wskazówkami- jak dobrze wykorzystać czas w domu: (ulotka:Siedzę w domu i co dalej, Jak wyznaczyć cel, żeby go zrealizować)

W ramach zajęć Trening Umiejętności Społecznych zachęcam, abyście przeznaczyli godzinę (np. codziennie 10 min) na rozmowę z domownikami. Zastanówcie się czy rozmowa jest ważna? Zachęcam do przesłania opinii na adres mailowy: magdalenagarbala@gmail.com

Pozdrawiam Serdecznie Magdalena Garbala

Materiały:

https://drive.google.com/file/d/1qA-IW80uvXs5-l0bsV_5NcdhQV5XixBS/view

https://drive.google.com/file/d/1vGonns5-GozBbCbvB89HyI9Zq8kwLzx7/view

 

 

 

Pani pedagog Małgorzta Łodo zaleca uczniom uczęszczjącym na zajęcia zkk:

Klasa 2
https://dyktanda.online/app/dyktando/1353
Klasa 3
https://dyktanda.online/app/dyktando/851
Klasa4
https://dyktanda.online/app/dyktando/577
Klasa 5
https://dyktanda.online/app/dyktando/575
Klasa 6
https://dyktanda.online/app/dyktando/137
Klasa 7
https://dyktanda.online/app/dyktando/1186
Klasa 8
https://dyktanda.online/app/dyktando/1120

 

Propozycje zajęć z dziećmi:

Państwa i miasta - https://www.youtube.com/watch?v=7_Mx0MDzJGE
Statki - https://www.youtube.com/watch?v=T3hS1Eg4tLc.
Kółko i krzyżyk - https://www.youtube.com/watch?v=T3hS1Eg4tLc
Piekło, niebo - https://www.youtube.com/watch?v=i07cKHsC_lo
Szubienica - https://www.youtube.com/watch?v=7Cz1CIHIZe4
Bąk z guzika - https://www.youtube.com/watch?v=vvo_cyKBTJ8
Przeplatanki - https://www.youtube.com/results?search_query=przeplatanki+zabawy
Tangramy - https://www.youtube.com/watch?v=TeyZJNVSoJk
Kapsle - https://www.youtube.com/watch?v=-BACOcsrn8Y
Gra w klasy -https://www.youtube.com/watch?v=kyX13LEO5v8
Chińczyk- https://www.youtube.com/watch?v=Wjqw07Aaj6g
Bierki - https://www.youtube.com/watch?v=V4LwfesPqY0
Kości- https://www.youtube.com/watch?v=oTItT2GMngg
Głuchy telefon- https://www.maluchy.pl/zabawy/towarzyska-157.html
Kot Ministra - http://atramentowomi.blogspot.com/2015/09/literkowo-kot-ministra-i-homonimia.html
Domek z kart - https://www.youtube.com/watch?v=zwNuyJb0zsk

Propozycje zdalnej nauki matematyki:

Sprytne dzielenie przez 5: https://www.facebook.com/krolowamatma/videos/516769138956497/
Łatwy sposób na przekształcanie wzorów: https://www.facebook.com/krolowamatma/videos/2233899460049154/
Łatwy sposób na zamianę jednostek długości: https://www.facebook.com/krolowamatma/videos/981955362151098/
Łatwy sposób na zamianę jednostek powierzchni: https://www.facebook.com/krolowamatma/videos/2615934725187485/
Gotowanie z dzieckiem & matematyka: https://www.facebook.com/krolowamatma/videos/497254257517615/
Zadanie tekstowe krok po kroku: https://www.facebook.com/krolowamatma/videos/205526034046632/



Krótki film o wirusie na litere k i o żmii: https://www.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR223yOPoIUHOt-RuYq1Gd7-eLbLo_GcwmDDTX-6zqNeRJ4ryxfdTYiSbUM


 

 

Zalecam kliknięcie w poniższy link i w ramach odstresowania oraz treningu koncentracji rozwiązanie kilku zagadek.
Zagadki zaprezentowane są w postaci kilkuminutowego filmu.  Zachęcam do skorzystania z takiej przyjemnej formy nauki.

https://drive.google.com/file/d/1-MLWS2HccmLLIj6ep8Z5XUVs9hS8NKBF/view?usp=sharing

Pozdrawiam, Magdalenia Garbala

 

 

W ramach zajęć Treningu Umiejętności Społecznych zachęcam do zapoznania się ze wskazówkami zawartymi w powyższej ilustracji.
(Trening Umiejętności Społecznych- Jak ćwiczyć w domu) oraz przeanalizowania karty znajdującej się pod adresem:

https://drive.google.com/open?id=1G_aOT_nLRPM-Gf7vM2mSrFadBhRt3HYI

i opracowania swojego własnego planu nauki w domu.


Pozdrawiam Magdalena Garbala
Kontakt z prowadzącą magdalenagarbala@gmail.com

 

 

 

Adres e-mail Pani peedagog Małgorzaty Łodo do kontaktu z dziećmi i rodzicami
Pedmlodo@gmail.com

Opowiadanie o Koronawirusie dla dzieci :
"O wirusie który nosił koronę"

Propozycje kreatywnych zabaw w domu z dziećmi:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2018/02/zabawy-dla-dzieci-tasma-klejaca/?fbclid=IwAR3EkPyBZ8w842gSxJOkrCj9o6z_6kJJPisDZSaIcBLXG0_xO1ElXTXPsjw

https://www.facebook.com/lelemimi/videos/10221590603979630/

https://www.facebook.com/yoyoshop.jewelry/videos/1138393809830421/?t=7

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

https://www.facebook.com/Estimulacion.babystars/videos/198653881427509/?t=18

 

 

W ramach zajęć Treningu Umiejętności Społecznych :

Karta pracy Anagramy czyli rozszyfruj uczucia i emocje

https://drive.google.com/file/d/1r4waAoa_X8e-JTS_wrHskQY79tm33qEo/view?usp=sharing

Oraz propozycja gry Państwa Miasta dla całej rodziny


https://drive.google.com/file/d/1j04K1FdteRwmrvXH_VitC1fY14hPqWPV/view?usp=sharing


Pozdrawiam Magdalena Garbala

 

 

 

 

 

 

  
 
 
 
 
 
Kalendarz  
 
 
Ogłoszenia  
Aktualności  
Klasa pierwsza  
Klasa dwujęzyczna  
Klasa ósma  
Integracja  
Zastępstwa  
Dzienniczek ucznia  
Kalendarz  
Planowane wydarzenia  
Zajęcia pozalekcyjne  
Podręczniki  
Stołówka  
Projekty  
Konkursy  
Nauczyciele  
Plan lekcji  

 

 
 
 
 
Stowarzyszenie Wszystko Dla Dzieci
 

 

Jesteś
1291874

gościem
od 26.05.2009