KLASA 2
UWAGA!
Prace wysyłane do nauczycieli e-mailem
powinny zawierać w temacie wiadomości:
klasę, nazwę przedmiotu,
imię i nazwisko ucznia, tytuł pracy
![]() |
![]() |
![]() |
|
ZADANIA 23.03-25.03 |
21 marca jest Międzynarodowy Dzień Zespołu Downa! Zróbcie, proszę plakat na ten temat, załóżcie dwie różne skarpetki, zróbcie zdjęcie i wyślijcie na podany adres internetowy integracjasp39@gmail.com
Zaglądajcie do zakładki e- nauczanie nie tylko na naszą klasę, ale na zespół ds. integracji.
Pisząc w zeszycie, zapisujcie datę, kiedy robicie zadania.
Poniedziałek 23.03.2020
Edukacja polonistyczna:
Zadanie: Przeczytaj opowiadanie ze strony 90 w podręczniku.
W zeszycie napisz odpowiedź na pytanie: Jaka jest wiosna? Odpowiedź napisz na podstawie
przeczytanego tekstu.
Zadanie : Przypomnienie pisowni „ż” Zapamiętaj !!
„ż” piszemy gdy wymienia się na „g”
Dłużej – długo
dróżka – droga
krążyć – krąg
rożek – róg
twarożek – twaróg
wstążka – wstęga
Zadanie dla chętnych: utrwalenia pisowni ż wymienne na g
https://www.ciuciubabka.net/2017/02/pisownia-z-wymiennego-na-g.html
Edukacji matematyczna:
Zadanie: Wstaw znak: <, > lub = Przepisz starannie do zeszytu:
14 + 23 ………. 15 + 24 18 – 11 ……. 91-37
34 – 6 ……… 22 + 24 10 + 36 …….. 25 – 15
21 + 6 …….... 84 + 7 54 – 35……... 72 – 31
Zadanie dla chętnych: Dziesiątki i jedność (trzeba kliknąć „ uruchom ćwiczenia w wersji darmowej” ):
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/5560/cyfra-dziesiatek-jednosci-dziel-zapalki
https://zdobywcywiedzy.pl/platforma/kurs/5625/liczba-jednosci-wiewiorkowe-zagadki
https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-50-test_7_194
Wtorek 24.03.2020
Edukacja przyrodnicza:
Obejrzyj filmy o ptakach wiosną https://www.youtube.com/watch?v=l5c4hxgdaB4
https://www.youtube.com/watch?v=yiRIvZplphA
Edukacja polonistyczna:
Zadanie: Już wiesz jak śpiewa wilga, odszukaj w internecie zdjęcie wilgi. Przyjrzyj się jak wygląda. Zrób ćwiczenie str. 94 ćw. 12.
Zadanie: Narysuj tabelkę w zeszycie i z opisu wilgi ( str.94 ćw. 12) wypisz 3 rzeczowniki, 3 czasowniki i 3 przymiotniki.
Rzeczownik kto? Co? |
Przymiotnik jaki? Jaka? Jakie? |
Czasownik co robi? |
|
|
|
Zadanie dla chętnych: utrwalenie rzeczownika:
- https://wordwall.net/pl/resource/411493/polski/znajd%C5%BA-rzeczowniki-edukreatywne
- http://learningapps.org/watch?v=oxd9v53j
E. plastyczna
Wykonaj dowolną techniką pracę plastyczną na temat „Pani Wiosna”. Zrób zdjęcie swojej pracy.
Edukacja matematyczna:
Zadanie: Rozwiązywanie zadań tekstowych - mnożenie i dzielenie. W zeszycie napisać nr zadania, rozwiązanie i odpowiedź.
Zadanie 1
Marcel kupił 21 puszek karmy dla 7 kotów. Ile puszek karmy dostanie każdy z kotów?
Zadanie 2
Felek był strasznym łobuzem. Do Wigilii zostało 8 dni, a kot każdego dnia tłukł 4 bombki. Ile bombek
razem potłukł Felek?
Zadanie 3
Felek miał 45 makreli. Marcel dokupił jeszcze 36 makreli. Ile makreli ma razem Felek?
Zadanie 4
Marcel kpił 6 opakowań ryb. W każdym opakowaniu było ich po 7. Ile ryb było we wszystkich
opakowaniach razem?
Zadanie 5
W poniedziałek do sklepu przywieziono 8 kg karmy dla kotów. Tyle samo karmy przywożono jeszcze
przez trzy kolejne dni. Ile kilogramów karmy przywieziono razem do sklepu?
Zadanie 6
Marcel wybrał się z tatą na ryby. Marcel złowił 8 ryb a tata 4 razy więcej. Ile ryb złowił tata? Ile ryb
złowili razem?
Środa 25.03.2020
Edukacja polonistyczna:
Zadanie: Przeczytaj tekst i zapisz poprawną odpowiedź w zeszycie ( nie przepisuj pytań, napisz tylko nr pytania)
Słońce przygrzewa. Mama z Zosią robią wiosenne porządki w ogródku. Przekopały i wygrabiły już grządki. Teraz mama wysiewa nasiona kopru, marchewki i sałaty, a Zosia pietruszki i rzodkiewki. Później podleją je,
żeby dobrze rosły. Przy każdej grządce Zosia umieści tabliczkę z nazwą warzywa.
1) Kto robi porządki w ogródku:
2) Jakie to są porządki:
3) Jakie warzywa wysiewa mama:
4) Jakie warzywa wysiewa Zosia:
5) Co umieściła Zosia przy każdej grządce:
6) Napisz w kolejności alfabetycznej nazwy warzyw, które posiała Zosia
z mamą.
Zadanie dla chętnych: https://dyktanda.online/app/dyktando/692
Edukacja matematyczna:
Zadanie: Uporządkuj nazwy miesięcy w odpowiedniej kolejności i wpisz je wraz ze znakami rzymskimi do zeszytu.
I …………………………………. II ………………………………..
III ……………………………….. IV ……………………………….
V ………………………………… VI ……………………………….
VII ……………………………… VIII ……………………………...
IX ………………………………. X ………………………………..
XI ………………………………. XII ………………………………
Zadanie dla chętnych: Zagraj w tabliczkę mnożenia.
https://www.xn--tabliczkamnoenia-0rd.pl/koty.html
Jeśli masz ochotę trochę się poruszać, w przerwach możesz poćwiczyć https://www.youtube.com/watch?v=SGuKDNvBo_U
https://www.youtube.com/watch?v=go19Sf8laXQ&feature=emb_title
Bardzo proszę, aby zdjęcia prac plastycznych przesyłać na pocztę
IIa katarzynakukielka2a@wp.pl
IIb biadunkatarzyna@gmail.com
IIc katm8@wp.pl
IId katarzynakukurowska2d@gmail.com
|
Język angielski |
23 marzec 2a, 2c
Narysuj na kartce A4 pokój używając zwrotów:
My room-mój pokój
Window – okno
Door – drzwi
Lamp – lampa
Table – stół
Desk- biurko
Chair – krzesło
Carpet- dywan
Armchair – fotel
Sofa- sofa
Bed- łóżko
Floor – podłoga
Computer – komputer
Wardrobe- szafa
Bookcase (Bookshelf) – półka na książki
Na kartce A4 rysujecie te przedmioty oraz je podpisujecie wyrazami po angielsku.
Ważne
Proce wysyłacie do mnie na maila : aswiderzsp4gliwice@gmail.com
Do 25 marca 2020 r. proszę mi wysłać jedno z dwóch zadań, które zadałam w ubiegłym tygodniu. Na pracę od Was czekam do 25 marca 2020 r.
Prace można wysłać w pliku PDF, Word albo zrobić zdjęcie i umieścić załącznik.
24 marzec 2b, 2c, 2d
Narysuj na kartce A4 pokój używając zwrotów:
My room-mój pokój
Window – okno
Door – drzwi
Lamp – lampa
Table – stół
Desk- biurko
Chair – krzesło
Carpet- dywan
Armchair – fotel
Sofa- sofa
Bed- łóżko
Floor – podłoga
Computer – komputer
Wardrobe- szafa
Bookcase (Bookshelf) – półka na książki
Na kartce A4 rysujecie te przedmioty oraz je podpisujecie wyrazami po angielsku.
Ważne
Proce wysyłacie do mnie na maila : aswiderzsp4gliwice@gmail.com
Do 25 marca 2020 r. proszę mi wysłać jedno z dwóch zadań, które zadałam w ubiegłym tygodniu. Na pracę od Was czekam do 25 marca 2020 r.
Prace można wysłać w pliku PDF, Word albo zrobić zdjęcie i umieścić załącznik.
24 marzec 2a, 2d
Narysuj na kartce A 4 kuchnię używając zwrotów:
Kitchen – kuchnia
cooker – kuchenka
dishwasher – zmywarka do naczyń
cupboard – szafka
freezer – zamrażalka
fridge – lodówka
microwave – kuchenka mikrofalowa
oven – piekarnik
sink – zlew
floor- podłoga
window-okno
door-drzwi
Na kartce A4 rysujecie te przedmioty oraz je podpisujecie wyrazami po angielsku.
Ważne
Proce wysyłacie do mnie na maila : aswiderzsp4gliwice@gmail.com
Do 25 marca 2020 r. proszę mi wysłać jedno z dwóch zadań, które zadałam w ubiegłym tygodniu. Na pracę od Was czekam do 25 marca 2020 r.
Prace można wysłać w pliku PDF, Word albo zrobić zdjęcie i umieścić załącznik.
25 marzec 2b, 2d
Narysuj na kartce A 4 kuchnię używając zwrotów:
Kitchen – kuchnia
cooker – kuchenka
dishwasher – zmywarka do naczyń
cupboard – szafka
freezer – zamrażalka
fridge – lodówka
microwave – kuchenka mikrofalowa
oven – piekarnik
sink – zlew
floor- podłoga
window-okno
door-drzwi
Na kartce A4 rysujecie te przedmioty oraz je podpisujecie wyrazami po angielsku.
Ważne
Proce wysyłacie do mnie na maila : aswiderzsp4gliwice@gmail.com
Do 25 marca 2020 r. proszę mi wysłać jedno z dwóch zadań, które zadałam w ubiegłym tygodniu. Na pracę od Was czekam do 25 marca 2020 r.
Prace można wysłać w pliku PDF, Word albo zrobić zdjęcie i umieścić załącznik.
|
Język niemiecki |
2B
WTOREK
Proszę, żeby dzieci powtórzyły wprowadzone na ostatniej lekcji słownictwo z rozdziału 7: der Apfelkuchen (szarlotka), der Saft (sok), der Käse (ser), der Lutscher (lizak), die Butter (masło), die Marmelade (dżem), die Milch (mleko), die Cola, die Wurst (kiełbasa), das Brot (chleb), Brot mit Butter (chleb z masłem), Brot mit Wurst (chleb z kiełbasą), Brot mit Käse (chleb z serem), Tee mit Milch (herbata z mlekiem).
ŚRODA
Wykonaj kartę pracy (nie trzeba drukować, można wykonać na kartce). 27.03 proszę przesłać zdjęcie na adres: aleksandra.siska.niemiecki@gmail.com
2C (wtorek)- Proszę, żeby dzieci powtórzyły słownictwo z rozdziału 6: Karotten (marchewki), Gurken (ogórki), Petersilie (pietruszka), Paprika (papryka), Zwiebeln (cebule), Kartoffeln (ziemniaki), Orangen (pomarańcze), Tomaten (pomidory), Kirschen (czereśnie), Äpfel (jabłka), Birnen (gruszki), Trauben (winogrona), Bananen (banany).
Zdjęcia zadanych i wykonanych wcześniej plakatów proszę przesłać 30.03 (nie wcześniej!) na adres aleksandra.siska.niemiecki@gmail.com
|
Informatyka |
Przepisz proszę w edytorze tekstu (Wordzie) lub jeżeli nie masz może być LibreOffice zdania
Następnie je skopiuj i wklej. Zapisz pracę w folderze jeżeli rodzic pozwoli ci go założyć na komputerze.
Dla przypomnienia kopiowanie i wklejanie
– Zaznaczamy wybrany wyraz lub tekst myszą.
– Wybieramy Narzędzia główne.
– Wybieramy polecenie Kopiuj.
– Ustawiamy kursor w miejscu, gdzie ma się pojawić skopiowany wyraz, tekst.
– Wybieramy polecenie Wklej.
Mój mail do wysyłania prac na później : aleksandra.sp39@gmail.com - teraz jeszcze nic nie wysyłamy.
|
Religia |
Proszę, aby w tym tygodniu każdy z Was popracował nad dobrymi uczynkami. Czas Wielkiego Postu jeszcze trwa, więc jest to dobry moment, abyście popracowali nad swoimi postanowieniami. Może to być coś zupełnie prostego np.: pomogę rodzicom, pobawię się z rodzeństwem,
posprzątam pokój itp.
Pamiętajcie o codziennej modlitwie.
Klasa 2a – Proszę, aby do 27.03. na poniższego maila, każdy przysłał swoją pracę domową zadaną w ubiegłym tygodniu. Praca może być przesłana w formie zdjęcia, rysunku w jakimś programie bądź zeskanowana.
Mail: zuzanna.korzeniewska@poczta.fm
|
ZADANIA 16.03-20.03 |
Czytaj codziennie 20 minut wybrany tekst. Datę zapisuj z tyłu zeszytu do j. polskiego, o potwierdzenie podpisem poproś rodziców.
Ucz się tabliczki mnożenia do 100.
Wtorek 17.03.2020
Wysłuchaj piosenki „Kasza marcowa” https://www.youtube.com/watch?v=mSGgJIbdWO8
Napisz w zeszycie do e. polonistycznej 3 przysłowia związane z wiosną.
Napisz jak rozumiesz przysłowie „W marcu jak w garncu”
Przypomnij sobie kiedy piszemy rz. https://www.youtube.com/watch?v=dBJ1a06TUEM&t=126s
Zrób dyktando
https://www.dyktanda.net/dyktando-23.php
Matematyka
Ułóż i zapisz w zeszycie zadania do działań i rozwiąż je.
4×6 = 9×5= 36:6= 27:3=
Poćwicz mnożenie i dzielenie
https://www.matzoo.pl/klasa2/mnozenie-i-dzielenie-w-zakresie-50_11_44
E. przyrodnicza
Obserwuj przez dwa tygodnie prognozę pogody. Zapisuj temperaturę, zaznaczaj zachmurzenie i opady w kalendarzu pogody narysowanym na kartce z bloku.
Środa 18.03. 2020
-Czytanka o Karolu: http://pisupisu.pl/klasa2/czytanka-o-karolu
-Pytania do czytanki: http://pisupisu.pl/klasa2/pytania-do-czytanki-o-karolu
Zapisz odpowiedzi do zeszytu
e. matematyczna
-Zagraj w tabliczkę do mnożenia: https://www.xn--tabliczkamnoenia-0rd.pl/koty.html
Ułóż pytanie i rozwiąż zadanie ( w zeszycie):
1. W drużynie harcerskiej są 3 zastępy. W każdym zastępie jest 6 harcerzy.
Ilu……………..
2. Bilet za przejazd kosztuje tramwajem kosztuje 5 zł. Bartek kupił 6
biletów. Ile……………………..
3. W tartaku 3 maszyny rozcinały pnie. Każda rozcięła 6 pni. Ile…………..
4. Tomek zapłacił 24 zł za 8 batonów. Ile ……………………………………….
Czwartek 19.03.2020
e. polonistyczna
Narysuj tabelkę i wypisz do niej po 3 rzeczowniki, które kojarzą ci się z wiosną.
Rzeczownik kto? Co? |
||||
Nazwy osób |
Nazwy roślin |
Nazwy zwierząt |
Nazwy zjawisk |
Nazwy rzeczy |
Ułóż jedno zdanie pytające, jedno oznajmujące i jedno wykrzyknikowe z wybranymi wyrazami z tabelki.
e. plastyczna
Zrób rysunek na temat „Wiosna w przyrodzie”. Postaraj się, aby na twoim rysunku było jak najwięcej elementów związanych z rzeczownikami z tabelki.
e. matematyczna
Ćwicz mnożenie i dzielenie. Obejrzyj film
https://www.youtube.com/watch?v=v8IxLAz2JUs
Rozwiąż w zeszycie zadania
1. Elwira w czasie ferii wysłała do swojej rodziny 8 pocztówek. Ile
kosztowała jedna pocztówka ze znaczkiem jeżeli wiadomo, że na wysyłkę
wydała 32 zł?
2. Basia kupiła 9 paczek herbatników. W każdej paczce po 4 herbatniki. Ile
herbatników kupiła Basia?
3. Na lotnisku stały samoloty w 5 rzędach. W jednym rzędzie było 7
samolotów. Ile samolotów stało na lotnisku?
4. Do pociągu wsiadło 45 pasażerów. Zajęli 5 całych przedziałów pierwszej
klasy. Ilu pasażerów siedziało w jednym przedziale?
5. Dziadek miał 42 śrubki. Rozłożył je do pudełek po 7 sztuk do każdego. Ile
pudełek potrzebował dziadek?
6. Krysia położyła na 8 półkach po 7 zabawek. Ile zabawek miała Krysia?
Piątek 20.03.2020
Napisz list do kolegi lub koleżanki, w którym opowiesz jak teraz
spędzasz czas w domu. Pamiętaj o budowie listu.
Technika
Zrób samodzielnie kopertę i zaadresuj ją do koleżanki lub kolegi. Możesz narysować znaczek.
List w kopercie przynieś do szkoły, gdy już będziemy mogli się spotkać.
|
Język angielski |
|
Język niemiecki |
Proszę, żeby dzieci powtórzyły słownictwo z rozdziału 4 (Mein Bein tut mir weh- części ciała) oraz wykonały pracę plastyczną.
Słownictwo z rozdziału 4: der Kopf, der Mund, der Bauch, der Fuß, der Finger, die Nase, die Hand, das Ohr, das Auge, das Bein
Praca plastyczna/Plakat
Wykonać pracę plastyczną, która przedstawi wybrane słowa, zwroty związane z podaną tematyką (wraz z opisem w języku niemieckim). Dla klas II temat to: Die Kőrperteile (Części ciała). Po powrocie do szkoły wszystkie plakaty zostaną ocenione, zostaną również wyłonione najlepsze prace.
|
Religia |
Proszę, aby dzieci przypomniały sobie omawiany fragment Pisma Świętego o kuszeniu Jezusa na pustyni i wykonały do niego ilustrację.
|
ZKK |
Rozwiąż dyktando: https://dyktanda.online/app/dyktando/690